تدوین طرح جامع مجتمع‌های خدمات رفاهی بین راهی

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان خوزستان از تدوین طرح جامع مجتمع‌های خدمات رفاهی بین راهی استان خبر داد.
مسعود مصدقی ، اظهار کرد: بر اساس این طرح در ۱۴ مسیر تردد استان برای احداث ۱۸ مجمتع خدمات رفاهی جدید مکان یابی شده است.

وی افزود: درصدد هستیم برای پیگیری و احداث این مجتمع‌ها و جذب سرمایه گذار در این زمینه فراخوان‌هایی اعلام کنیم.

مصدقی تصریح کرد: این طرح توسط اداره کل حمل و نقل استان تدوین شده است و ساماندهی وضعیت مجتمع‌ها، جلوگیری از تقاضاهای مضاعف، صدور مجوز بر اساس نیاز استان و گام برداشتن در این بخش بر اساس اصول و برنامه مشخص، از اهدف تدوین این برنامه بوده است.

وی عنوان کرد: بر اساس قانون، اداره کل حمل و نقل تنها مجری صدور مجوز است و ما در زمینه شناسایی مکان احداث مجتمع‌ها فاکتورهایی را در نظر می‌گیریم که میزان تردد و جریان ترافیک در آن مسیر یکی از این فاکتورها است.

مصدقی بیان کرد: از آنجایی که ممکن است نبود و پایین بودن سطح امکانات و خدمات استراحتی و رفاهی یکی از عوامل تاثیر گذار در بالا بودن نرخ تصادفات و حوادث در یک جاده باشد، بنابراین این فاکتور هم در شناسایی مکان احداث مجتمع برای ما اهمیت دارد.

وی اظهار کرد: در حال حاضر ۳۱ مجتمع خدمات رفاهی بین راهی با سرمایه گذاری بیش از ۹۰ میلیارد تومان در استان به بهره‌برداری رسیده است و ۲۰ مجتمع دیگر در حال ساخت است.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های خوزستان طولانی بودن بروکراسی و فرآیند اداری سرمایه گذاری و عدم پرداخت تسهیلات بانکی را از مشکلات سرمایه گذاری در زمینه احداث مجتمع‌ها برشمرد و گفت: این مشکلات می‌تواند موجب کاهش تمایل سرمایه گذاری در این بخش شود.

https://hoorkhabar.ir/571316کپی شد!
49
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.