محسن رضایی: خوزستان نیازمند الگوی اقتصادی است/ مشارکت مردمی افزایش یابد

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نخبگان باید وارد روند توسعه ای خوزستان شوند چرا که متاسفانه حضور مردم این استان در فعالیت های اقتصادی بسیار کم است.

محسن رضایی شامگاه یکشنبه در شورای برنامه ریزی خوزستان اظهار کرد: شرایط آینده کشور هر گونه رقم بخورد همچنان استان خوزستان نقش مهمی در آن خواهد ایفا خواهد کرد.

وی افزود: در ۲۰ سال گذشته، اولویت اول کشور، مباحث اقتصادی بود اما از این پس، اقتصاد و اقتدار دو اولویت مهم ما خواهند شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به جایگاه مهم خوزستان در این دو اولویت اساسی اظهار کرد: در هیچ مقطعی از زمان، مقام این استان کاهش نیافته است. محور توسعه در برنامه ششم کشور از منطقه جنوب و بندر خرمشهر آغاز و تا چابهار ادامه خواهد یافت.

رضایی تصریح کرد: در این زمان از مسئولان خوزستانی انتظار می رود که همت بلندی به خرج دهند و از موقعیت های پیش آمده بهترین استفاده را در راستای رفاه مردم ببرند.

لزوم اجماع نخبگان خوزستان

وی با بیان اینکه با این میزان بودجه تخصیص یافته به استان نمی توان فعالیت چشمگیری انجام داد، گفت: برای توسعه خوزستان نیازمند تفویض اختیار استانی و اجماع نخبگان از قشر روحانیت گرفته تا اساتید دانشگاهی و کارشناسان هستیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: مشکلات فراوانی در روستاها و شهرهای خوزستان وجود دارد که نیازمند مشارکت جمعی روحانیت است.

وی با اشاره به درگیر شدن کارشناسان استان با مسائل عادی اداری عنوان کرد: نخبگان باید وارد روند توسعه ای خوزستان شوند. متاسفانه حضور مردم هم در فعالیت های اقتصادی بسیار کم است.

رضایی، معضل ریزگردها، کم آبی رودخانه کارون، اشتغال و خروج سرمایه های مالی و انسانی را از جمله مشکلات استان برشمرد و گفت: برای حل این مسائل نیازمند همت مردمی هستیم. حلقه مفقوده بین مردم و فعالیت های اقتصادی باید پیدا شود. این مسئله با رونق بخش خصوصی هم حل نخواهد شد.

وی تصریح کرد: ارتباط مردم و فعالیت های اقتصادی باید مشخص شود. خوزستان نیازمند یک الگوی اقتصادی است. عشایر این منطقه از استعداد های فراوانی برخوردار هستند که باید از آنها استفاده کرد.

رضایی اظهار کرد: سرمایه های فراوانی در صنایع نیشکر های استان وجود دارد که تنها با نصف این میزان می توان هر استانی را توسعه داد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: استانداری خوزستان مسئله شورای راهبردی توسعه استان را فارغ از جناح بندی های سیاسی پیگیری کند.

https://hoorkhabar.ir/571236کپی شد!
40
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.