ابریشم کار: اعضای شورای شهر دقت نظر و توجه بیشتری به مصوبات کمیسیون فرهنگی اجتماعی داشته باشند

عضو شورای شهر اهواز : امیدواریم همکاران با سعه صدر و در جایگاه موکلین مردم  نسبت به مصوبات این کمیسیون اظهار نظر کنند.

اشاره:

سخنگویان شوراهای شهر پل ارتباطی و مرجع قابل اعتمادی در راستای بازگویی اهداف شوراها؛ دستورالعمل ها؛ کاستی ها و نقاط ضعف و قوت به شمار می روند

مریم ابریشم کار سخنگوی اسلامی کلانشهر اهواز در خصوص نقاط ضعف و قوت شورای چهارم در سال دوم؛ کارکردهای کمیسیون ها گفت:

 در روند برگزاری مناقصات برای واگذاری پروژه های شهرداری به پیمانکاران معمولا بومی بودن امتیاز خاصی برای شرکت کنندگان ندارد و تاکیدی بر این موضوع نشده است نظر شما در این خصوص چیست؟

ابریشم کار:  شرایط مناقصات پروژه های شهرداری با توجه به نوع و وسعت پروژه ها می بایست به دقت تعریف شود و چنانچه شرکت های شرکت کننده شرایط مناقصه را دارا باشند، وارد رقابت مزبور می شوند. معمولا بومی بودن در شرایط مناقصه ذکر نمی شود ولی بنابر صلاحدید مسئولین استانی می توان در شرایط یکسان ( پس از بررسی های تخصصی) پیمانکار بومی را بر غیر بومی ارجحیت داد. در رابطه با مناقصات پروژه های بزرگ گاهی شرکت کننده بومی در رقابت وارد نمی شود که در این صورت برنده مناقصه قطعا غیر بومی است اما فاکتور مهم کیفیت کار است که باید در ارزیابی ها مد نظر قرار گیرد.

به عنوان نایب رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی چه نظری در خصوص اعتراضات سایر اعضا به عملکرد این کمیسیون دارید؟

ابریشم کار: بی اطلاعی از ویژگی های ذاتی کمیسیون فرهنگی و اجتماعی گاها منجر به اظهار نظرهای شتابزده آن هم در جلسه رسمی است. مساعدت به مساجد، پایگاه و حوزه های بسیج مردمی، موسسه های فرهنگی و مساعدت به مستمندان در وسع بودجه شهرداری در کنار برنامه های راهبردی جهت اعتلای فرهنگ بومی ، ملی و مذهبی بخشی از وظایف این کمیسیون  است. امیدواریم همکاران با سعه صدر و در جایگاه موکلین مردم  نسبت به مصوبات این کمیسیون اظهار نظر کنند.

در سال دوم از دوره چهارم شورای شهر چه پیشرفت هایی نسبت به سال اول حاصل شد؟ نقاط ضعف و قوت سال دوم نسبت به اول از دیدگاه شما؟

ابریشم کار: در نیمه  دوم سال ۹۲  اقدامات شورا  بیشتر کارهای پایه ای مانند انتخاب شهردار،  چیدمان نوع و اعضای کمیسیون ها و تقسیم کار بین اعضا با توجه به  وقفه  انحلال شورای قبل ، نظارت بر عملکرد شهرداری مطابق  بودجه  مصوب شده ی شهرداری توسط جانشین شورا و همچنین تکمیل پروژه های نیمه کاره قیل بود. در پایان سال ۹۲ با تصویب بودجه  سال ۹۳ شهرداری و همچنین تعریف پروژه هایی در پایان سال جدیت و ویژگی عملیاتی بیشتری پیدا کرد و سال ۹۳ با توجه به میزان رضایت مندی شهروندان می توان عنوان کرد که روند رو به جلو را بطور جدی طی نمودیم و البته سال جاری با شروع به کار پروژه عمرانی بزرگی همچون تقاطع غیر همسطح شهید بندر شهروندان در انتظار تحولی جدی در چهره کلانشهر اهواز باشند.

آتش نشانی اهواز پله ندارد و چنانچه یک آتش سوزی در طبقات بالا صورت بگیرد اطفای آن مشکل خواهد بود این معضل حل خواهد شد؟  یکی از بزرگترین معضلات سازمان آتشنشانی مجهز نبودن به ماشین های اطفاء حریق دارای پله با ارتفاع زیاد مثلا ۳۰ متر یا بیشتر است که در بودجه سال جاری تهیه حداقل دو دستگاه پیش بینی شده است. با توجه به توسعه فرهنگ آپارتمان نشینی بدلیل رشد جمعیت نیاز به چنین ماشین هایی ضروری است که در آینده ای نزدیک سازمان آتشنشانی شهرداری اهواز نیز به آنها مجهز خواهد شد.

https://hoorkhabar.ir/571099کپی شد!
134
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.