لازمه بهره مندی از خدمات اهالی فرهنگ و هنراستان , ایجاد تشکل ازسوی خود آنهاست

مدت یک سالی از ابلاغ بخشنامه خرید کالا و خدمات از داخل استان به دستگاههای دولتی می گذرد. براساس گزارش سازمان امور مالیاتی استان ,دستگاههای اجرایی دراجرای این بخشنامه کارنامه قابل قبولی درسال ۹۳ داشته اند .

اما دکترعبدالحسن مقتدایی استاندار خوزستان طبق وعده قبلی خود , درصدد است تا درسال ۹۴، بخش های خصوصی و نیزخانوارها را وارد این کارزاراقتصادی کند و آنها را متقاعد سازد که برای تامین بنیه مالی برنامه های  توسعه ای استان خوزستان کمک کنند وکالای تولید داخل را درسبد هزینه خانوارخود جای دهند.

استاندارخوزستان درنشست اخیر خود با اهالی فرهنگ و هنر , مدیران صنایع و دستگاههای دولتی و غیردولتی که تحت عنوان ” بهره وری از ظرفیت خدمات فرهنگی و هنری درون استان ”  درسالن اجتماعات استانداربرگزارشد نسبت به استفاده ازخدمات فرهنگی و هنری درون  استان دربرگزاری آیین ها , مراسم ها و همایش ها تاکید کرد .

مقتدایی گفت : لازمه بهره مندی از خدمات جامعه فرهنگی و هنری استان ,  این است که اول خود مجموعه , متشکل شود.

استاندارخوزستان گفت : می بایست یک سازمان فرهنگ وهنر تحت عنوان سازمان مردم نهاد یا انجمن صنفی به ثبت برسد تا بتواند مدعی حقوق شما اهالی فرهنگ و هنر باشد . درمقابل وظیفه ماست  که براساس بخشنامه خرید کالا و خدمات از داخل درجهت استیفای این حقوق شما اقدام کنیم .

مقتدایی تاکید کرد  که مجوز برگزاری کلیه مراسم ها و همایش ها تا زمانی که ازخدمات فرهنگی و هنری این تشکل جدید ,  استفاده نگردد,  صادر نخواهد شد مگرآنکه ارایه آن خدمات درداخل مقدور نباشد که درآن صورت نیز اجرای برنامه باید با واسطه مجری درون استانی باشد.

نماینده عالی دولت دراستان خوزستان افزود :  تازمانی که منسجم نشویم , نباید مدعی هیچ دستگاهی شویم . باید براساس کیفیت خدمات , مدعی دستگاههای اجرایی برای ارایه خدمات فرهنگی و هنری خود باشیم .

مقتدایی دستور داد چارچوبی تهیه شود تا براساس آن اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز برنامه خاص را با نگاه استانی صادرکند.

فرج ا… خبیرمعاون سیاسی و اجتماعی استاندارخوزستان نیز نسبت به ارتقای کیفی سطح خدمات فرهنگی و هنری داخل استان با ارایه آموزش های مربوطه تاکید کرد و گفت : باشناسایی ظرفیت ها و ارایه آموزش های لازم شاهد ارتقای خدمات درحوزه های فرهنگی و هنری استان باشیم .

وی هدف از تاسیس این  تشکل فرهنگی و هنری یا انجمن مردم نهاد ازسوی اهالی فرهنگ و هنراستان خوزستان را درواقع هدایت آنان برای استفاده از امکانات و خدمات استان عنوان کرد .

گفتنی است استاندارخوزستان  درصدد است تا اهالی فرهنگ و هنر را  ازیک سو درقالب تشکلی درآورد و ازسوی دیگر دستگاههای اجرایی استان را نیز ملزم سازد تا دربرگزاری همایش ها , آیین های جشن و سوگواری و غیره درهرزمینه از استعداد ها ؛ ظرفیت و توان اهالی فرهنگ و هنر درون استان  استفاده کنند .

مقتدایی تاکید کرده است که  حتی درهمایش ها ازتوان مجریان بومی که ویژگی های منطقه و شخصت های سیاسی , فرهنگی و مذهبی استان را بخوبی می شناسند , استفاده گردد.

https://hoorkhabar.ir/570489کپی شد!
101
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.