از پلمپ نشدن چاه نفت تا شناسایی جوانان موفق برای مدیریت آینده

استاندار خوزستان در واکنش به اخبار پلمب میدان نفتی یاران شمالی در محدوده تالاب هورالعظیم گفت: هیچ چاه نفتی در هورالعظیم پلمب نشده است.

عبدالحسن مقتدایی ، پلمب چاه نفت در هورالعظیم را تایید نکرد و گفت: شرکت نفتی که در هورالعظیم مشغول فعالیت بوده تا امروز چهارشنبه برای پاسخگویی به برخی اقدامات مهلت داشته است.

وی افزود: اوضاع آرام است؛ تذکرات لازم به شرکت نفتی مذکور داده شده و عصر امروز برای پیگیری این موضوع با شرکت مربوطه تشکیل جلسه خواهیم داد.

استاندار خبر داد: شناسایی جوانان موفق برای مدیریت آینده

عبدالحسن مقتدایی در این همایش که امروز (۲۳ اردیبهشت ماه) در محل سالن سینما خانوادگی هلال برگزار شد، اظهار کرد: بی​شک هر کس که لباس هلال احمر را بر تن کند ذاتا ذهن و روحش زیباست و افتخار می​کنم در جمع کسانی هستم که بی​توقع کار می​کنند و به لحاظ شرایط زندگی و موقعیتی که دارند، به شکلی اهل خیر هستند.

وی ادامه داد: نیروهای هلال احمر جماعتی هستند که جز عشق و علاقه، چشم​داشت به چیزی نداشته و هر آنچه که دارند برای خدمت به مردم در طبق اخلاص می​گذارند و قشر جوان این جمعیت نیز توان و وقت خود را برای کمک به مردم و نیازمندان گذاشته است.

استاندار خوزستان گفت: تلاش و خدمت تحت عنوان نیروهای هلال احمر افتخار است که شاید نصیب هر کسی نشود. خیلی ها غبطه می خورند که فرصت​هایی داشتند ولی از آن استفاده نکردند ولی ترکیب جمعیتی نیروهای هلال احمر به لحاظ سنی و تخصص موجب شده است که هیچ فرصت کمک​رسانی از دست نرود.

مقتدایی در ادامه به مقوله نهادسازی به عنوان یکی از محورهای مدیریت استان اشاره کرد و گفت: در این زمینه مجموعه​ای ۶۰ تا ۷۰ نفره در قالب مجمع مشورتی استان که کامل مستقل و بدون وابستگی به نهادی عمل می​کند، تشکیل شده است. تشکیلات این مجموعه در حال ثبت و سایت آن نیز در حال راه​اندازی است. در این مجمع مشورتی، افرادی با سلایق و افکار مختلف و صاحب​نظر گرد هم آمده​اند.

وی افزود: همچنین گروه دیگری که در این رابطه شکل گرفته، گروه مشاوران استاندار بوده است که متشکل از ۲۵ نفر از اساتید دانشگاه و مدیران دستگاه​هاست که در مدیریت استان از تخصص این عزیزان استفاده شد. به طوری که این اقدام در استان​های دیگر هم در حال شکل‌گیری است.

استاندار خوزستان اظهار کرد: همچنین از دیگر اقدامات در مقوله نهادسازی، شکل​گیری گروه​های ۲۷ تا ۲۸ نفره از اساتید دانشگاه در مباحث حقوق و فرهنگ شهروندی است. این مجموعه نیز در زمینه آموزش​های حقوق و فرهنگ شهروندی کارهایی را در حال انجامند و از جمله این کارها می​توان به گسترش ارایه آموزش​های فرهنگ ترافیک در شهرها و جاده​ها اشاره کرد. این آموزش​ها با آموزش فرمانداران، شهرداران و دهیاران آغاز شد و نتیجه این آموزش​ها، کاهش ۲۲ درصدی تلفات امسال در جاده​ها و شهرها بوده است که قطعا هلال احمر در این زمینه فعالیت​های تاثیرگذاری داشته است.

مقتدایی ادامه داد: سایت مجموعه مشورتی حقوق و فرهنگ شهروندی تحت عنوان “فروندی” که مخفف فرهنگ شهروندی است ایجاد شده است.

وی در ادامه به تشکیل پارلمان ورزشی در استان نیز اشاره کرد و گفت: کار تاثیرگذاری که در استان انجام شد، بهره​مندی از نظرات جامعه ورزشی استان در جهت توسعه ورزش و حل مشکلات این حوزه بود که با شکل​گیری شورای سیاست​گذاری ورزش در شهرستان​ها این امکان محقق شد.

استاندار خوزستان افزود: هیاتی متشکل از ۱۸ تا ۲۵ نفر ایجاد شد که این گروه در قالب پارلمان ورزش سال گذشته با پیام وزیر و جوانان رسمیت پیدا کرد. پارلمان ورزش استان نیز به عنوان شورای مشورتی نظرات و راهکارهای مورد نظر را می​تواند شورای برنامه​ریزی استان ارایه دهد که قطعا این راهکارها و پیشنهادات پارلمان ورزش در شورای برنامه​ریزی استان تأثیرگذار خواهند بود.

مقتدایی با اشاره به جمعیت جوان نیروهای هلال احمر، عنوان کرد: سازماندهی مجموعه جوانان نیز از جمله اقداماتی است که در بحث نهادسازی مورد توجه مدیریت استان قرار گرفته است که اگر این تشکیلات با استدلال، منطق و کار علمی بیشتر جوانان شکل بگیرد، نتیجه بخش خواهد بود.

وی اظهار کرد: جوانان زیر ۳۰ سال پس از اینکه تحصیلات خود را به پایان رساندند طبیعتا باید وارد کار کارشناسی شوند. با تجربه ۳ دوره استانداری من البته به جز مقطع جنگ و دوره سازندگی، به این نتیجه رسیدم که هر کس در دسترس باشد از امکانات بیشتری برخوردار است لذا باید فرصتی فراهم شود جوانی که در شهر کوچک​تر یا حتی روستاهای دور از استرس زندگی می​کند، فرصت استفاده از امکانات لازم را داشته باشد.

استاندار خوزستان گفت: معتقدیم که رقابت در شرایط نابرابر به لحاظ بعد مسافت و امکانات، از عدالت به دور است. بنابراین زمینه برا شناسایی چهره​هایی که می​توانند در آینده موفق عمل کنند، فراهم می​شود.

مقتدایی گفت: اگر نیری انسانی توسعه پیدا کند حتما موارد دیگر توسعه نیز محقق می​شود و انسان توسعه​یافته نیز فردی است که آموزش دیده و مهارت لازم را برای کار داشته باشد و دولت​ها، نهادها و هر حکومتی نیز ابتدا نیروی خود را آموزش و سپس آن را به کار می​گیرد. بنابراین شاه​کلید همه توسعه​ها، توسعه منابع انسانی است.

وی عنوان کرد: در جهت نهادسازی در زمینه توسعه نیروی انسانی نیز قصد داریم مجمعی متشکل از جوانان با هدف مدیریت آینده در استان تشکیل دهیم. به این معنا که وقتی بخواهیم مدیری را در شهرستانی منصوب کنیم از این مجموعه آموزش دیده استفاده کنیم چرا که این افراد رشد یافته همان منطقه و شهرستان و آشنا به اوضاع است.

استاندار خوزستان افزود: امید است این مجمع در آینده بتواند سکان​دار مدیریت استان باشد. خوزستان نیز به عنوان اولین استان در کشور این اقدام را انجام خواهد داد. منشأ این تحول نیز با جامعه هلال احمر خوزستان است چون کسانی که در این نهاد هستند که بی​منت و با هدف فعالیت می​کنند.

مقتدایی در پایان بر لزوم عضویت خبرنگاران در جمعیت هلال احمر تاکید کرد و گفت: باید بتوانیم موضوع مدیریت آینده در ساتان را سازمان یافته کنیم و در این مسیر لازم است از ظرفیت خبرنگاران نیز استفاده کنیم.

https://hoorkhabar.ir/570173کپی شد!
42
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.