۱۲۰ شرکت کننده در مسابقات بین المللی قرآن حضور خواهند داشت

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه از حضور ۱۲۰ شرکت‌کننده از ۸۶ کشور جهان در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم خبر داد و گفت: امسال برنامه‌های ویژه‌ای در کنار مسابقات داریم که یکی از آنها اجرای ۴۰ تلاوت فاخر در سالن مسابقات است.

نشست خبری سی‌ودومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با حضور حجت‌الاسلام علی محمدی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد.

محمدی قرآن کریم را کتابی جهانی دانست و گفت: برخی فکر می‌کنند قرآن فقط برای مسلمین است در حالی که قرآن برای همه بشریت و انسان‌ها نازل شده و تذکر و یادآوری برای همه جهانیان است.

قرآن پرچم و نشان امت اسلامی است

وی با اشاره به اینکه قرآن کریم کتاب سعادت‌بخش همه بشریت است، گفت: خداوند قرآن را نازل کرده تا همه بشریت را راهنمایی کند. قرآن پرچم و نشان امت اسلامی است و دشمنان به همین جهت است که با امت اسلام مشکل دارند و ما باید به این پرچم‌داری افتخار کنیم، همچنین پیامبر اسلام(ص) می‌فرمایند: حامل قرآن پرچم‌دار اسلام است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه مسابقات بین‌المللی قرآن کریم را مقدمه‌ای برای عمل به قرآن دانست و گفت: حضرت علی(ع) می‌فرمایند: مراقب باشید برای عمل به قرآن دیگران از شما سبقت نگیرند. مسابقات بین‌المللی قرآن یکی از مقدمات عمل به قرآن است و امید‌واریم در سایه آن جامعه اسلامی به ویژه ملت ایران انس روز‌افزون با آیات الهی داشته باشند. همچنین یکی از موضوعات مهم قرآن کریم که مورد بی‌مهری قرار گرفته موضوع وحدت جهان اسلام است به همین جهت ما این مسابقات را حول محور وحدت برگزار می‌کنیم.

استکبارستیزی یکی از دستورات قرآن کریم است

محمدی استکبارستیزی را یکی از دستورات قرآن بیان کرد و گفت:‌ کفار به ویژه آمریکا و اسرائیل در اقصی‌ نقاط جهان زنان و کودکان بی‌گناه را به خاک و خون می‌کشند و بر این اساس هم برخی حکومت‌های اسلامی به خصوص آل سعود یار و یاور مشرکان شده و مردم بی‌گناه یمن را به قتل می‌رسانند، اینها کسانی هستند که عنوان خادم‌الحرمین به خود داده‌اند و به جای خدمت به مسلمانان و عمل به دستورات قرآن یار و یاور مشرکان شده‌اند. از طرفی کسانی که ادعای حقوق بشر را دارند حتی اجازه نمی‌دهند مردم مسلمان ایران به ملت بی‌دفاع یمن غذا و دارو برسانند. حال سؤال اینجا است اگر این اتفاق در کشورهای غربی افتاده بود آیا شورای امنیت و سایر نهادها سکوت می‌کردند؛ همه این اتفاقات به دلیل غفلت از دستورات قرآن کریم است.

وی مسابقات بین‌المللی قرآن را یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و گفت: این مسابقات از عوامل مقابله با توطئه‌های دشمنان و از دستاوردهای انقلاب اسلامی است و در این راستا در این دوره توجه فو‌ق‌العاده‌ای به مطالبات مقام معظم رهبری در حوزه قرآن داریم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره برگزاری مراسم افتتاحیه مسابقات با حضور رئیس جمهور گفت: سی و دومین دوره مسابقات بین‌المللی در دو رشته قرائت و حفظ قرآن کریم از روز جمعه آغاز می‌شود و آقای حسن دانش و محمدمهدی رجبی نمایندگان جمهوری اسلامی در این رقابت‌ها هستند.

حضور ۱۲۰ شرکت‌کننده از ۸۶ کشور جهان

وی از شرکت نمایندگان ۸۶ کشور در مسابقات امسال خبر داد و گفت: در این دوره از رقابت‌ها ۱۲۰ شرکت‌کننده از ۸۶ کشور جهان در مسابقات حضور می‌یابند، همچنین ۲۲ داور شامل ۱۰ داور خارجی و ۱۲ داور ایرانی به همراه ۳ نفر هیأت رئیسه این دوره از مسابقات را قضاوت خواهند کرد.

ارسال ۷۰۰ مقاله به همایش پژوهش‌های قرآنی

محمدی درخصوص برنامه‌‌های جنبی مسابقات گفت: در کنار این رقابت‌ها همایش بین‌المللی پژوهش‌‌های قرآنی با همکاری دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در روز ۳۱ اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد که تاکنون ۷۰۰ مقاله داخلی و خارجی از کشورهای مختلف به دبیرخانه ارسال شده است.

تجلیل از ۱۹ بانوی قرآن پژوه

وی از برگزاری همایش تجلیل از بانوان قرآنی در روز ۳۰ اردیبهشت‌ماه خبر داد و گفت: یکی دیگر از برنامه‌های جانبی مسابقات همایش بانوان قرآنی است که در این مراسم از ۱۹ بانوی فعال در عرصه‌های مختلف قرآن کریم تجلیل خواهد شد.

اجرای ۴۰ تلاوت فاخر در مسابقات بین‌المللی

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه درخصوص دیگر برنامه‌های جانبی مسابقات گفت: برگزاری ۵۰ کارگاه آموزشی، ۶۰ محفل انس با قرآن با حضور قاریان ایرانی و خارجی، اجرای برنامه‌های ابتهال و مدیحه‌سرایی و اجرای ۴۰ تلاوت فاخر در سالن مسابقات، برگزاری نمایشگاه عرضه محصولات قرآنی، میزهای مشاوره، گفت‌وگوهای قرآنی، غرفه کودک، برپایی خیمه‌های معرفت از دیگر برنامه‌های جانبی این مسابقات است.

برنامه‌های جانبی برای شرکت‌کنندگان

محمدی از اجرای چند برنامه جانبی برای شرکت‌کنندگان مسابقات خبر داد و گفت:‌ در این دوره از رقابت‌ها برنامه‌های جانبی مانند زیارت حرم امام خمینی(ره)، بازدید از باغ موزه دفاع مقدس، بازدید از حسینیه جماران و دیدار با مقام معظم رهبری برای شرکت‌کنندگان در نظر گرفته شده است.

 

https://hoorkhabar.ir/569967کپی شد!
57
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.