توصیه‌های ستاد بحران به کشاورزان برای مقابله با حوادث طبیعی

مدیرکل ستاد بحران استانداری خوزستان: به دلیل شرایط جوی ناپایدار در استان، کشاورزان و دامداران باید محصولات و دام‌های خود را تحت پوشش بیمه قرار دهند.

هاشم بالدی ، اظهارکرد: کشاورزان در هنگام وقوع رعد و برق باید از پناه گرفتن در محل‌های مرتفع، مزارع و باغات خودداری کنند. همچنین باید در ساخت طویله و محل نگهداری دام، جهت بادها را مدنظر قرار دهند و از مصالح مقاوم در برابر طوفان و باد استفاده کنند.

وی افزود: بهره‌برداران کشاورزی هنگام فرا رسیدن فصل برداشت باید در اسرع وقت اقدام به برداشت محصول خود کنند. البته در طول سال کشاورزان و دامداران باید همواره محصولات و دام‌های خود را در برابر تمام مخاطرات طبیعی از جمله سیل، تگرگ، رعد و برق، خشکسالی و طوفان تحت پوشش بیمه قرار دهند زیرا تنها راه جبران خسارت، بیمه است.

بالدی تصریح کرد: دامداران و عشایر استان هنگام وقوع بارندگی و طوفان از تجمع دام‌های خود در حاشیه رودخانه‌ها و حتی رودخانه‌های فصلی و خشک جلوگیری کنند زیرا بیشتر تلفات ناشی از حوادث قهری در طول سال‌های گذشته، در حاشیه رودخانه ها اتفاق افتاده است.

وی عنوان کرد: کشاورزان همیشه باید گوش به زنگ باشند و به خبرها و اطلاعیه‌هایی که از سوی اداره هواشناسی، ستاد مدیریت بحران و فرمانداری‌ها اعلام می‌شود، توجه کنند. با توجه به وقوع بیشترین طوفان‌ها، باران‌های غیر منتظره و رعد و برق در فصل بهار باید به این توصیه‌ها در این فصل توجه بیشتری شود.

مدیر ستاد بحران استانداری خوزستان با تاکید بر بیمه کردن مزارع کشاورزی و دام ها یاد آور شد: ستاد بحران بودجه ناچیزی برای جبران خسارات ناشی از حوادث قهری دارد که این مبلغ فقط به مزارع و دام‌های بیمه شده پرداخت می‌شود.

https://hoorkhabar.ir/569885کپی شد!
100
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.