عربستان آتش بیار معرکه مهاباد !

شبکه های اجتماعی و تلویزیونی غربی و عربی تا توانستند از حادثه دلخراش مهاباد سوءاستفاده کردند.
بی بی سی، گروهکهای کرد نمک نشناس مخالف ایران، شبکه های خارجی با شوری وصف ناپذیر و آنلاین حوادث را پوشش داده و مردم را به خیابان کشیدند. درحالی که همین چند روز پیش در قبال قتل یک سیاه پوست توسط پلیس آمریکا نه از این امکانات تکنولوژیک استفاده کردند و نه از این گزارشات تحریک امیز نشان دادند!
چند روز پیش دختر خانمی که در یک هتل مشغول به کار بوده است از طبقه چهارم هتل به پایین پرت می شود.
دو روز پس از این حادثه در حالی که مظنون توسط پلیس دستگیر شده است ، شبکه های برخی گروه ها به صورت هدایت شده ، عملیات فریب افکار عمومی را در شبکه های اجتماعی به دست می گیرند. در حالی که مسئولان محلی رسانه های داخلی را محرم ندانسته بودند ، شبکه های اجتماعی شروع به تحریف ماجرا و تحریک احساسات عمومی کردند.
در ابتدا مطرح شد یک مامور اطلاعاتی قصد تجاوز به آن دختر عفیفه را داشته که آن دختر برای فرار از این موضوع خودش را از طبقه چهارم هتل به پایین پرتاب کرده است. حالا اینکه این قاتل چطور مامور اطلاعاتی بوده که شبکه های اجتماعی از آن خبر دار شده اند بماند که البته بعد مشخص شد اصلا مظنون هیچ رابطه استخدامی با دولت نداشته است.
عملیات فریب افکار عمومی توسط شبکه های اجتماعی موفق می شود احساسات مردم را جریحه دار کرده و به خیابان بکشاند. بی بی سی ، گروهکهای کرد نمک نشناس مخالف ایران، شبکه های خارجی با شوری وصف ناپذیر و آنلاین حوادث را پوشش داده و مردم را به خیابان کشیدند. درحالی که همین چند روز پیش در قبال قتل یک سیاه پوست توسط پلیس آمریکا نه از این امکانات تکنولوژیک استفاده کردند و نه از این گزارشات تحریک امیز نشان دادند!
نیروی انتظامی برای برقراری نظم و جلوگیری از تخریب اموال مردم توسط اراذل و اوباشی که میان مردم نفوذ کرده اند وارد عمل می شود. اما هتل به آتش کشیده می شود تا دیگر کسی جرات سرمایه گذاری و جذب توریسم در مهاباد به سرش نزند و هیچ سرمایه گذاری برای ایجاد اشتغال به آن منطقه وارد نشود.
اما بررسی توئیتر به عنوان فعالترین شبکه اجتماعی در این حادثه نکات جالبی مشخص می شود.
عربستان با ۳۲٪ بیشترین فعالیت را در این خصوص در توئیتر داشته است. بعد از عربستان ایران با ۱۹٪ سوریه با ۷٪ ، آلمان ۶٪، عراق ۳٪ و نروژ با ۵٪ جز بشتر کشورهایی هستند که در این مورد با هشتگ «مهاباد» توییت کردند
اگر به قسمت موست اینفلونس نگاه کنید میبینید که تقریبا ۹۹٪ افرادی که بیشترین درگیری رو در این مورد داشتند عربهایی هستند که ادعاهای خیالی در مورد جدایی اهواز و تشکیل کشور «الاحواز» در سر دارند.
در مورد سایتهای درگیر جدا از شبکه های خبری بی.بی.سی و شبکههای اجتماعی توییتر و فیسبوک، سایت کوموله بیشترین مطلب را از نظر خبری داشته است.
همچنین از تعداد کل ۹۷۲ توییتی که توسط ۶۴۰ کاربر با این هشتگ شده، فقط ۳۱٪ توییت اورجینال بوده و ۶۸٪ریتوییت بوده است.
در کنار هشتگ اصلی که مهاباد بود، هشتگ «کردستان_تلتحق_بالأحواز_وتنتفض» بیشترین استفاده را در توئیتر داشته است که به فارسی معنی آن می شود: «کردستان به پاخواسته و به الاحواز پیوسته»!
منبع : افکارنیوز