بازدید ۱۵۰ دانشجو از تاسیسات سد و نیروگاه کارون ۳

تعداد ۱۵۰ نفر از دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی جهاد دانشگاهی استان فارس و همچنین دانشگاه پیام نور مرکز اهواز از سد و نیروگاه کارون۳ بازدید به عمل آوردند.
به گزارش هورنیوز و به نقل از شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان، “حمید رضا کمالی” عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز در حاشیه این بازدید گفت: برای دانشجویان در دروس سازه های تنظیم و انتقال آب، ضمن گذراندن دروس تئوری، یک سری بازدید از نحوه طراحی و اجرای سازه های بتنی نیز پیش بینی شده است که دانشجویان علاوه بر مباحث تئوری در کلاس درس، بهره لازم را از مباحث عملی در بازدید از سازه های موجود داشته باشند.
مدیر گروه دانشجویان استان فارس، سد کارون۳ را نمونه ای بسیار عالی برای دانشجویان با رشته های مرتبط و آشنایی آنان با طراحی و پیچیدگی های عظیم آن قلمداد کرد و افزود: دانشجویان با دیدن این سازه ها، با انگیزه بهتری در یادگیری مطالب تلاش می کنند و متوجه می شوند که اینگونه اشکال و معادلات ریاضی در کتب درسی چه کار بردی می توانند داشته باشند و از این طریق فهم مطالب آسانتر و ماندگاری اطلاعات برایشان طولانی تر خواهد بود.
“پرویز سلیمانی مقدم” عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور اهواز هم گفت: رشته تحصیلی گروه بازدید کننده شامل کلیه گرایش های جغرافیا بوده و هدف از این بازدید، آشنایی عملی دانشجویان با محفوظات و مطالب کتب درسی و انطباق آن با پدیده های واقعی محیط است.
وی افزود: علاوه برآن، ایجاد انگیزه برای دانشجویان، آشنایی با پدیده سد سازی و پیامدهای مختلف اقتصادی- اجتماعی و همچنین زیست محیطی آن از مزایای اینگونه بازدیدها به شمار می آید.

https://hoorkhabar.ir/569627کپی شد!
70
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.