فراخوان جمع آوری آثار و اسناد برای باغ موزه دفاع مقدس خوزستان

سردار محمد علیپور در این باره توضیح داد: در راستای راه‌اندازی باغ موزه دفاع مقدس استان خوزستان و تکمیل اسناد و مدارک دفاع مقدس از عموم مردم شهیدپرور استان خوزستان، خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و آزادگان سرافراز برای حفظ و انتقال آثار به نسل کنونی و نسل‌های آینده و استمرار فرهنگ غنی و ارزشمند دفاع مقدس فراخوان جمع آوری آثار و اسناد دفاع مقدس خوزستان منتشر شد.

 مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان شرایط جمع آوری اسناد را این گونه تشریح کرد: اسناد و آثار مکتوب شامل دست نوشته رزمندگان، شهدا، آزادگان، ایثارگران، خاطرات و یادداشت‌های روزانه، زندگی‌نامه، وصیت‌نامه شهدا، مدارک شخصی رزمندگان و شهدا و ایثارگران، جبهه‌های جنگ، پشت جبهه، مقاومت‌های مردمی، گردان‌ها و یگان‌های نظامی.

 اسناد و آثار غیرمکتوب شامل فیلم، عکس، نگاتیو، صوت، نوار کاست از شهدا و ایثارگران، جبهه‌های جنگ، پشت جبهه، مقاومت‌های مردمی، گردان‌ها و یگان‌های نظامی، تجهیزات و ملزومات انفرادی مربوط به شهدا، آزادگان و رزمندگان عزیز، اسناد آثار و بقایای تاریخی به جا مانده از دوران هشت سال دفاع مقدس.

 اسناد مربوط به نقش ادارات، سازمان‌ها و یگان‌های نظامی و نهادهای دولتی و مردمی در حماسه هشت سال دفاع مقدس و پشتیبانی (رزمندگان اسلام و کمک‌رسانی به جبهه‌ها، اعم از مکاتبات، فیلم، عکس و گزارش‌های مکتوب و مستند(.

 آثار و اسناد مربوط به نقش زنان، روحانیت، هنرمندان، نوجوانان، جوانان و… در دوران هشت سال دفاع مقدس.

  علی‌پور با تاکید بر ثبت اسناد به نام صاحبان اثر افزود: بعد از نسخه‌برداری اسناد و مدارک در یک لوح فشرده آثار عودت خواهند شد.

 وی اعتبار این فراخوان را تا پایان سال ۹۴ اعلام و بیان کرد: کسانی که مایل به ارایه آثار و اسناد خود هستند می‌توانند آن‌ها را به نشانی اهواز ـ امانیه ـ خیابان عارف بین دز و سقراط شرقی ـ پلاک ۳۲ صندوق پستی ۱۱۷۷- ۶۱۵۵۵ تلفن: ۴۳-۳۳۷۳۱۷۴۲ ، ۳۳۳۶۵۵۳۶ ـ نمابر: ۳۳۳۶۵۵۳ اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان ارسال کنند و یا به شکل حضوری تحول دهند یا به رایانامه Khozestan.bonyad@gmail.com بفرستند.

https://hoorkhabar.ir/569315کپی شد!
92
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.