استاندار خوزستان بر لزوم تمرکز بر ترویج فرهنگ ترافیکی مردم و مسئولان تاکید کرد

استاندار خوزستان گفت: پس از انجام اقدامات سخت‌افزاری همچون نصب علائم، خط کشی جاده‌ها و نصب دوربین در معابر، باید بر روی ترویج فرهنگ ترافیکی مردم و مسئولین تمرکز کرد و به آموزش آن‌ها در زمینه‌های مختلف پرداخت.

 عبدالحسن مقتدایی در نشست شورای ایمنی راه‌ها که امروز ۱۴ اردیبهشت ماه در محل استانداری برگزار شد، اظهارکرد: پایین آمدن آمار تلفات جاده‌ای استان نسبت به سال گذشته نتیجه زحمات همه ارگان‌های مسئول بوده است.

وی افزود: بحث آموزش مسئولان جزو مهمترین نکاتی است که باید محقق شود و این آموزش باید ۳ تا ۴ ماه آینده به اتمام برسد. پس از آن باید با هدف ترویج فرهنگ ترافیک به سراغ مردم برویم و برای آن‌ها کلاس‌های آموزشی در این زمینه به صورت مداوم برگزار کنیم.

مقتدایی در خصوص عمل به تعهدات و مصوبات شورای ایمنی راه‌ها تصریح کرد: ۱۲دستگاه اجرایی به عنوان پشتیبان، اداره کل راه و شهرسازی را در راستای ارتقای ایمنی راه‌ها همراهی می‌کنند که این دستگاه‌ها تعهداتی به ارزش حدود ۶۰ میلیارد تومان بر عهده دارند و باید به این تعهدات عمل کنند.

در این نشست احمد سیاحی، معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده و با تلاش سازمان‌ها و ارگان‌های اجرایی در ایام نوروز تعداد فوتی‌ها و تلفات جاده‌ای کاهش ۵۷ درصدی داشته است.

وی در خصوص آمارهای ارایه شده توسط ارگان‌های پشتیبان در زمینه ارتقای ایمنی راه‌های استان اظهارکرد: آمارهای ارائه شده توسط دستگاه‌های مربوطه بدون تجزیه و تحلیل است و باید طی فرآیندی این آمارها را بررسی کرد تا نقاط ضعف شناسایی شود و برای رفع آن‌ها تلاش کرد.

منوچهر رحمانی مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان درباره فعالیت‌های این اداره کل گفت: ۳ محور حادثه خیز و پر تردد استان شناسایی شده است که این محورها به ۷ قطعه تقسیم شده اند و عملیات ایمن سازی این محورها در حال انجام است.

https://hoorkhabar.ir/569311کپی شد!
47
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.