کتابخانه‌های مدارس خوزستان کتاب ندارند!

مرتضی ادکر، اظهارکرد: وضعیت کتابخانه‌های مدارس استان در حد متوسط بوده و با وضعیت مطلوب مورد نظر فاصله دارد.

وی افزود: در شهرستان‌ها و مناطق محروم کمبود در کتابخانه‌ها و حوزه کتاب در مدارس دیده می‌شود. در تجهیزات کتابخانه‌ها خرید کتاب و اهدای آن هم کمبود داریم و همه این‌ها به اعتبارات نیاز دارد.

رییس اداره فرهنگ و هنر اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان تصریح کرد: کار فرهنگی، کار سنتی است و نیاز به هزینه دارد. با این حال همکاران ما تلاش‌ها و اقدامات بسیاری در این زمینه انجام داده‌اند.

ادکر با اشاره به این‌که برنامه توسعه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در مدارس استان در حال اجرا است، گفت: علاوه بر فعالیت‌های برنامه‌ریزی شده، سالیانه برنامه توسعه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی به تمام مناطق آموزشی خوزستان ابلاغ می‌شود. این برنامه با کارگرو‌ه‌های تخصصی مختلفی تدوین شده که هدف آن ارتقا و توسعه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در دانش‌آموزان است.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه‌ها، جشنواره‌ها و مسابقات از برنامه‌های آموزش و پرورش جهت ترویج کتاب و کتاب‌خوانی است. امسال در مسابقات کتاب‌خوانی دانش آموزان ۲۰ هزار جلد کتاب اهدا شده است.

ادکر با بیان این‌که تمام ارگان‌ها و دستگاه می‌توانند در بهبود وضعیت کتابخانه‌های مدارس کمک کنند، اظهارکرد: تعامل خوبی با اداره‌کل کتابخانه‌های استان داشتیم و در شهرستان نیز کتابخانه‌های عمومی همکاری خوبی با مدارس داشته‌اند.

وی گفت: کتابخانه‌ها در مدارس تمام استان وجود دارد و سعی می‌شود که از سرانه مدرسه یا کمک اولیا و کتاب‌های هدیه از طرف دانش‌آموزان یا نهادهای غیر آموزش و پرورش، کتاب‌ها تامین شوند.

رییس اداره فرهنگ وهنر آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: استقبال دانش‌آموزان از کتاب نسبی است و گسترش استقبال دانش‌آموزان نیاز به فرهنگ‌سازی و تلاش دارد و همه نهادی دیگر در آن نقش دارند.

https://hoorkhabar.ir/569189کپی شد!
103
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.