مدیرکل کتابخانه های خوزستان: تامین کتب مرجع، نیاز ضروری کتابخانه هاست

مدیر کل نهاد کتابخانه های عمومی استان خوزستان تامین کتب مرجع را از جمله نیازهای ضروری کتابخانه های عمومی این استان عنوان کرد.

حجت الاسلام لطف الله سپهر سه شنبه در دزفول در گفت و گو با خبرنگار ایرناافزود:نهاد کتابخانه ها از حدود یک دهه پیش از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مستقل شد که در این مدت هم در حوزه ساخت زیربنای کتابخانه ها و هم در تامین کتب مورد نیاز و ساماندهی اعضای جدید موفقیت زیادی به دست آورده است.

وی افزود:استان خوزستان با دارا بودن ۲۲ باب کتابخانه که ۱۳۷ باب آن نهادی است با بیش از ۲۰۰ هزار نفر عضو از نظر تعداد اعضای کتابخانه در رتبه نخست کشور قرار دارد.

مدیر کل نهاد کتابخانه های عمومی استان خوزستان با اشاره به رتبه سوم استان خوزستان از نظر تعداد کتاب و زیر بنا در سطح کشور گفت:دزفول با داشتن سابقه فرهنگی و دینی و علمی پایگاه علمی و فکری استان خوزستان به حساب می آید و از نظر شاخص های کتابخانه ای جزو شهرستان های نخست استان خوزستان است.

وی تعداد کتابخانه های عمومی شهرستان دزفول را ۲۶ باب عنوان کرد و اظهار داشت:تا سال ۱۴۰۴ زیربنای کتابخانه ای برای هر یکصدنفر باید به هشت متر مربع برسد این در حالی است که اکنون زیربنای کتابخانه ای در دزفول به ازای هر یکصد نفر ۳.۶ متر مربع می باشد.

مدیر کل نهاد کتابخانه های عمومی استان خوزستان همچنین از بدهی ۲۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریالی شهرداری دزفول به نهاد کتابخانه ها خبر داد.

حجت الاسلام سپهر با بیان اینکه شهرداری ها موظف به پرداخت نیم درصد از درآمدهای خود به نهاد کتابخانه ها می باشند افزود:به دلیل اینکه تفریق بودجه شهرداری دزفول از سال ۸۳ تا سال ۹۲ اعلام نشده است رقم دقیق بدهی شهرداری دزفول به نهاد کتابخانه های عمومی مشخص نیست اما پیش بینی می شود این شهرداری بیش از ۲۱ میلیارد ریال به نهاد کتابخانه ها بدهی داشته باشد.

وی میزان بدهی پیش بینی شده کل شهرداری های استان خوزستان به نهاد کتابخانه ها را ۲۷۰ میلیارد ریال اعلام کرد و خواستار همکاری بیشتر شهرداری ها با نهاد کتابخانه ها در جهت توسعه فضای کتابخانه ای و فرهنگی شد.

بیش از ۲۰۰ هزار نفر در ۲۲۲ کتابخانه عمومی استان خوزستان عضو هستند

https://hoorkhabar.ir/568969کپی شد!
45
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.