تاکید مقتدایی بر استفاده از ظرفیت های استان برای توسعه مراکز علمی و دانشگاه‌ها

عبدالحسن مقتدایی استاندار خوزستان در نشست بررسی مشکلات دانشگاه رامین که امروز (۲ اردیبهشت‌ماه) برگزار شد، عنوان‌کرد: در خیلی از استان​های کشور که مجوز تأسیس آموزشکده را می​گیرند تا آن را به تدریج گسترش دهند و به مرکز علمی معتبر تبدیل کنند از ظرفیت‌ها و افراد حقیقی و حقوقی مناطق خود جهت توسعه مرکز استفاده می​کنند.

وی افزود: در خوزستان نیز صنایع ملی و منابع خدادادی زیادی وجود دارد که شرایط حمایت از دانشگاه​ها و مراکز علمی را فراهم می​کند.

استاندار خوزستان بر ضرورت برنامه​ریزی به منظور برگزاری یک همایش یا کنفرانس علمی در داشگاه رامین به عنوان همایش محیط زیست یا طرح ۵۵۰ هزار هکتاری تأکید کرد و گفت: با برگزاری چنین برنامه​هایی ترددها به دانشگاه زیاد شده و دانشجویان و اساتید دانشگاه احساس خواهند کرد که این دانشگاه اعتبار دارد.

مقتدایی بیان‌کرد: با استفاده از طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری می​توان ۵۸۰ هکتار از اراضی داشنگاه رامین را احیا کرد.

 

در ادامه این نشست سیدعطاءالله سیادت، رییس دانشگاه رامین با اشاره به ساخت ۳ ساختمان دانشکده علوم دامی، صنایع دامی غذایی و کشاورزی و سلف سرویس خاطرنشان کرد: با وجود اتمام ساخت این ساختمان​ها، از سه سال‌گذشته هیچ‌گونه تجهیزات گرمایشی، سرمایشی و آزمایشگاه برای دانشگاه تامین نشده است.

وی تصریح کرد: وزارت علوم بخشی از تجهیزات یکی از ساختمان​ها را تأمین کرد اما هنوز کامل نشده است. دانشکده علوم دامی نیز ۵ هزار و ۵۰۰ متر زیربنا دارد که سه سال است تکمیل شده اما محوطه​سازی و تجهیزات آزمایشگاهی آن فراهم نشده است. همچنین سلف سرویس دانشگاه با ۵۰ سال قدمت، فقط ۲۰۰ نفر ظرفیت دارد که در حال حاضر با وجود ۲۵۰۰ نفر دانشجو این سالن گنجایش جمعیت را ندارد.

 

همچنین محمدرضا شمسایی، رئیس سازمان آب و برق خوزستان در این نشست اظهارکرد: در دو بخش می​توانیم به دانشگاه کمک کنیم؛ یکی در بخش تنوع گیاهی با توجه به اینکه به دلیل عدم توجه از سوی دانشگاه​ها تنوع گیاهی درمقایسه با ۵۰ سال‌گذشته شرایط بدد دارند و در این زمینه می​توانیم هزینه​های لازم جهت ایجاد تنوع گیاهی را متقبل شویم.

وی بیان کرد: در بخش دیگری نیز با توجه به کمبود شدید آب در استان باید به دنبال تغییر الگوی کشت باشیم. اگر دانشگاه در این زمینه آمادگی داشته باشد ما حاضریم هزینه طرح​های تغییر الگوی کشت را بپردازیم تا دانشگاه​ها در این زمینه وارد عمل شود.

https://hoorkhabar.ir/568549کپی شد!
41
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.