دیدار کارکنان حوزه هنری خوزستان با خانواده شهید حبیب جنت‌مکان

علیرضا چرخابی، سرپرست حوزه هنری خوزستان، در این دیدار اظهار کرد: شهیدان زنده‌اند و این جمله معروف که شهادت هنر مردان خدا است مصداق عمل این افراد بزرگ است.

وی افزود: این هنرمندان هنر انقلابی را به عنایت معنای هنر نشان داده‌اند و به این درجه از کمال و معرفت رسیده‌اند که از سجایای اخلاقی شهیدان است.

سرپرست حوزه هنری خوزستان بیان کرد: این شهیدان از جمله شهید حبیب جنت‌مکان سرمایه‌های جاودانی هستند که الگوهای خوبی برای جامعه و جوانان ما هستند.

چرخابی تصریح کرد: شهادت این افراد طلیعه‌ای برای نسل جوان است. خصوصیات این افراد باید الگوسازی و مستندسازی شود تا این افراد به عنوان الگوهایی برای جامعه و نسل‌های آینده باشند.

وی اعلام کرد: حوزه هنری استان خوزستان آمادگی دارد که شخصیت و زندگی و خصوصیات و ارزش‌های شخصیتی این شهدا از جمله شهید جنت‌مکان را در قالب تولیدات هنری معرفی کند.

وی افزود: آثار هنری و نقش‌آفرینی شهید جنت‌مکان در عرصه سینما و تلویزیون کشور از جمله آثار ماندگاری هستند که به عنوان سرمایه‌ای معنوی نسل انقلاب اثرگذاری خوبی بر جریان هنر انقلاب اسلامی دارند.

همچنین در این دیدار حاج کریم جنت‌مکان، برادر بزرگ شهید، با ذکر خاطراتی سردار شهید حاج حبیب جنت‌مکان را الگویی کامل از سجایای اخلاقی معرفی کرد و گفت: حاج حبیب در عراق به ابوالمکارم معروف بوده است.

وی با اشاره به برخی آثار هنری شهید جنت‌مکان از جمله نقش‌آفرینی در سریال مختارنامه به سوابق هنری این شهید بزرگوار در عرصه هنر انقلابی اشاره کرد.

وی در پایان خواستار ساخت مستندی از شخصیت و زندگی شهید حاج حبیب جنت‌مکان شد.

سردار شهید حاج حبیب جنت‌مکان از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس ، جانباز و هنرمند متعهد انقلابی بود که با حضور در عراق به عنوان مدافع حرم در تاریخ ۲۶/۱/۹۴ توسط گروهای تروریستی داعش در عراق به فیض عظمای شهادت نایل آمد.

https://hoorkhabar.ir/568530کپی شد!
36
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.