برگزاری دوره مدیریت تولید، بازرگانی و بازاریابی شاغلان صنایع دستی خوزستان
امیرعباس کاویانی معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی خوزستان اظهار کرد: دوره مدیریت تولید، بازرگانی و بازاریابی شاغلان صنایع دستی با حضور اساتید مجرب در بخش آموزش بازرگانی از ۲۶ فروردین ماه با شرکت ۳۰ تن از صنعتگران شاخص استان آغاز شده است.
وی با تاکید بر برگزاری این دوره با کیفیت بسیار مناسب خاطرنشان کرد: این دوره آموزشی به مدت ۶۰ ساعت به صورت حضوری برگزار میشود.
معاون صنایع دستی میراث فرهنگی خوزستان گفت: سرفصلهایی که در این دوره آموزش داده میشود شامل شنایی با اصطلاحات، آشنایی با بازارهای داخلی و خارجی و نحوه حضور در آنها، نحوه حضور در نمایشگاهها به همراه استانداردهای مربوط به آن، آشنایی با تجارت و فنون بازرگانی، آشنایی با قوانین گمرکی و صادرات، آشنایی با تجارت الکترونیک و شیوههای نوین بازاریابی، آشنایی با اصول اولیه صادرات، آشنایی با برند، روشهای بستهبندی و ارسال محصولات با پست، مدیریت و فرایند تولید و بهرهبرداری و اصول مبانی قیمت گذاری محصولات صنایع دستی است.
کاویانی بیان کرد: اهداف برگزاری این دوره شامل کمک به بازاریابی بهینه محصولات، پایدار کردن اشتغال موجود این بخش و فراهم آوردن امکان حداقل رشد سرانه، ساماندهی تولید و توزیع صنایع دستی، استفاده از فناوری روز در تولید صنایع دستی، استفاده از فناوری روز در تولید صنایع دستی اصالتهای هنری و ملی و ایجاد نظام جامع آموزشی کارا و پاسخگو است.
وی توضیح داد: این دوره شامل امتیازات زیادی است که میتوان از این مزایا به ارایه گواهی پایان دوره به شاغلین، درج مشخصات شاغلین در بانکهای اطلاعاتی معاونت صنایع دستی کشور به منظور شرکت در دورههای خاص و تکمیلی، معرفی شاغل جهت حضور در نمایشگاههای معتبر داخلی و خارجی، اولویت در معرفی دریافت تسهیلات بانکی، معرفی به مراکز علمی و آموزش عالی برای حضور در دورههای آموزشی تکمیلی، ایجاد اولویت برای شاغلین متقاضی اخذ پروانه جهت فعالیت در بازارچهها و شهرکهای صنایع دستی، تسهیل در شرکت در مسابقه ملی و بینالمللی مهر اصالت و تسهیل در روند تمدید و یا دریافت مجوزهای سه گانه اشاره کرد.