مقتدایی : برای ارتقا سطح آموزش وپرورش باید ازهمه ظرفیت ها و ابزارها بهره ببریم

استاندار خوزستان نسبت به استفاده از همه ظرفیت ها و ابزارها برای ارتقاء سطح آموزش وپرورش تاکید کرد و گفت: باید برای بالا بردن سطح انگیزه معلمان و آموزش و پرورش به دنبال مشوق بگردیم و  با انجام یکسری کارهای تخصصی و آموزشی خانواده، مدرسه و آموزش و پرورش را تحت پوشش آموزشی قرار دهیم.

به گزارش  هورنیوز و به نقل از روابط عمومی استانداری خوزستان، عبدالحسن مقتدایی صبح یکشنبه ۳۰ فروردین ۹۴ در جلسه شورای آموزش و پرورش که در سالن جلسات استانداری خوزستان برگزار شد، عنوان کرد: در بحث آموزش چند نکته بسیار مهم وجود دارد یکی اینکه ما برای ارتقاء سطح آموزش و پرورش بدون آموزش، کار اولیه را شروع کردیم و باید از فرصت هایی مثل زنگ اولیاء و مربیان استفاده کرده و در استان نیز دارای معلمین خوب و برجسته ایی هستیم که بایک جلسه به راحتی می توان آنان را توجیه کرد.

وی افزود: آن چیزی که برای ارتقاء آموزش و پرورش مدنظر ما است این است که باید از همه ابزار های موجود استفاده کرده و ارگان های لازم را که با مقوله آموزش و پرورش درگیر هستند توجیه کنیم.
رییس شورای آموزش و پرورش استان خوزستان اظهار کرد: در خصوص بحث حق الزحمه معلمان باید گفت که دیر شدن پرداخت حق این معلمان به معنای آن نیست که حقوق آنان پرداخت نخواهند شد ما تمام توان خود را برای وصول طلب آموزش و پرورش از دستگاه های مختلف به کار گرفته و آنان را پای میز مذاکره نشانده ایم و همه نهاد های دولتی نیز پشتیبان آموزش و پرورش هستند و این دستور را داده ایم که  طلب آموزش و پرورش را پرداخت کنند.
استاندار خوزستان ادامه داد: تمام تلاش ما بر این است که تحت هیچ شرایطی نگذاریم زمان از دست برود و همه معلمان را قبل از اعزام به کلاس درس توجیه کنیم، قرار ما این است که تا آخر اردیبهشت ماه موضوع سواد آموزی را پیش بگیریم، تحول زمانی ایجاد می شود که یک سازمان کار جاری خود را انجام دهد و سازمانی دیگر به صورت کمکی به آن یاری برساند.
وی توضیح داد: در بسیاری از مکان ها باید برای مدیریت کردن به صورت نسیه کار کرد و هنر ما باید در این باشد که به بهترین شکل از زمان استفاده کنیم و باید لحظه به لحظه را غنیمت دانسته و برای جبران نواقصی که دارا هستیم، اقدام کنیم که قطعا با وجود چنین حساسیت هایی انگیزه ها مضاعف تر می شود و این انگیزه ها نیز ابتدا باید در معلمان تقویت شود.
رییس شورای آموزش و پرورش استان خوزستان گفت: اگر در نتیجه تلاش هایی که صورت می گیرد امسال ورودی دانشگاه های ما ۵ درصد افزایش یابد مدال آن بر سینه اعضای شورای آموزش و پرورش است به این دلیل که تلاش های آنان نتیجه داده است.
مقتدایی عنوان کرد: استان خوزستان دارای همه ظرفیت ها است اما باید مقداری این ظرفیت بالقوه را با مدیریت صحیح  عملیاتی کنیم و قدم به قدم جلو رفته و از زحمات معلمانی که تلاش کرده اند با برگزاری جلسات و شنیدن درد و دل آن ها دلجویی کنیم.
استاندار خوزستان افزود: همه نهاد ها و دستگاه ها باید در رابطه با آموزش و پرورش وارد عمل شوند و چنانچه این امر صورت نگیرد با انجام چنین اقداماتی آنان را مجبور به چنین کاری کنیم و به طور مثال می توان به امضا تفاهم نامه پژوهشی با معاونت پژوهشی و فناوری ریاست جمهوری اشاره کرد که با این همکاری ها خیر و برکت برای استان به ارمغان می آید.
وی اظهار کرد: ما توانایی انجام این کارها را در خود احساس می کنیم و به هر قیمتی باید این اقدامات صورت گیرد و نگران این هستیم که ببینیم سال تحصیلی تمام شده و هنوز سرجای خود بوده و پیشرفتی نکرده ایم و من این قول را می دهم هر هزینه ایی در آموزش و پرورش از ۱تا ۱۰ میلیارد تومان  برای تحولات و پیشرفت های کیفی در آموزش و پرورش صورت گیرد متعهد می شوم که آن را به آموزش و پرورش پرداخت کنم.
رییس شورای آموزش و پرورش استان خوزستان بیان کرد: طرح های آموزشی جدید به همراه مشوق هایی باید ارائه شود و جامعه را برای تغییر آماده کرده و نسخه ایی برای آن بپیچیم، انتظار ما این است که در مدارس و مکان های آموزشی حس رقابت ایجاد شود و حقوق اشخاصی که صاحب فکر هستند نباید تضییع شود که در این زمینه نیز حرف همه ما یکی است اما متأسفانه در یک فضای بسته قرار گرفته و من از مسئولین مربوطه می خواهم که با مصاحبه این موارد را به مردم انتقال دهند و تا ۱۲ اردیبهشت یک جلسه برگزار کرده تا بفهمیم که در کجای مسیر قرار داریم
https://hoorkhabar.ir/568332کپی شد!
53
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.