صفایی تاکید کرد: تعاونی ها، الگوی مناسبی برای برون رفت از وابستگی اقتصاد ملی به منابع نفت هستند

هوشمند صفایی نقش مردم در توسعه اقتصادی را مهم برشمرد و اظهار داشت: تعاونی ها و کسب و کارهای کوچک الگوی مناسبی برای برون رفت از وابستگی اقتصاد ملی به منابع نفت هستند.

به گزارش هورنیوز و به نقل از نقل از روابط عمومی ادراه کل تعاون و کار خوزستان، هوشمند صفائی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان، در دیدار با امام جمعه آبادان گفت: باید از اقتصاد دولتی به سمت جذب مشارکت مردم در چرخه فعالیت های اقتصادی برویم.

وی با بیان اینکه با درایت مسئولان می توان از همین امکانات موجود برای توسعه اقتصادی استان و ایجاد اشتغال بهره برد افزود: مسئولان باید با تدبیر، بسترهای لازم را برای حضور صاحبان سرمایه و کارآفرینان فراهم کنند تا با ارائه راهکارهای مناسب از سوی آنان، زمینه توسعه فعالیت های اقتصادی و اشتغال در استان بیش از پیش فراهم شود.

وی خوزستان را دومین استان کارگری کشور دانست و تصریح کرد: حفظ اشتغال موجود در استان مهمترین دغدغه ماست ضمن اینکه برنامه های خوبی نیز برای ایجاد فرصت های شغلی جدید دنبال می کنیم و سعی ما بر این است که بتوان از امکانات موجود برای ایجاد اشتغال استفاده کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان، یکی از ظرفیت های بالا برای ایجاد اشتغال بدون هزینه را استفاده از ظرفیت کاریابی ها دانست و اضافه کرد: در حال حاضر ۳۴ کاریابی فعال در استان وجود دارد، کاریابی ها حدفاصل بین دولت و ملت هستند و وظیفه دارند فرصت های شغلی را شناسایی کنند.

وی ادامه داد: یکی از اقداماتی که برای ساماندهی وضعیت اشتغال انجام شد تنظیم و تهیه دستورالعمل جذب نیروی انسانی مورد نیاز واحدهای تولیدی استان از طریق مراکز مشاوره شغلی و کاریابی است که با حمایت و دستور استاندار به همه شرکت ها ابلاغ شده، ضمن اینکه با اجرای این بخشنامه واحدهای تولیدی موظف به جذب نیروی انسانی بومی خواهند شد.

صفائی، عنوان کرد: در گام بعدی کوشش کردیم منابع مالی محدود صندوق مهر امام رضا(ع) را که در اختیار داریم، مدیریت کنیم و این منابع را در اختیار کسانی قرار دهیم که به دنبال ایجاد کسب و کار کوچک و مشاغل خانگی هستند و از این طریق شغل ایجاد کنیم.

وی ابراز کرد: یک سری از راه های قانونی برای ایجاد اشتغال بدون صرف هزینه نیز وجود دارد که متاسفانه کمتر به آنها توجه می شود و یکی از این راهکارها اجرای قانون ۸۰ برنامه پنج ساله چهارم است که خوشبختانه در خوزستان با اجرای این ماده قانونی، آمار اشتغال بدون صرف کمترین هزینه افزایش پیدا کرد.

وی یکی از وظایف اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی را صدور مجوز فعالیت برای اتباع ییگانه دانست و اظهار کرد: شرکت هایی که به سبب فعالیتی که انجام می دهند نیاز است از نیروهای متخصص خارجی استفاده کنند، موظف شدند به ازای هر پروانه کاری که برای اشتغال اتباع خارجی دریافت می کنند ، سه نیروی بومی را به کار بگیرند و این هم راه دیگری برای ایجاد اشتغال بدون صرف هزینه بود که با پیشنهاد از سوی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان و حمایت استاندار عملی شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان، به فضای حاکم بر روابط کارگری و کارفرمایی در استان اشاره کرد و اذعان داشت: برای ایجاد آرامش در محیط های کار، نظارت دقیقی بر اجرای روابط کاری صورت گرفت و کوشش شد کارگر و کارفرما مورد حمایت قرار گیرند تا به افزایش رونق اقتصادی در سطح استان کمک شود.

وی یاد آور شد: برای تحقق این امر «شورای سازش» تاسیس شد تا قبل از اینکه اختلافات بین کارگر و کارفرما به شورای حل اختلاف و تشخیص ارجاع شود، در شورای سازش مورد حل و فصل قرار گیرد که نتیجه های مثبتی نیز در پی داشت و سبب شد پرونده های اختلافات کارگر و کارفرمایی از ۳۰ هزار پرونده در سال ۹۲ به ۲۲ هزار پرونده در سال ۹۳ کاهش پیدا کند.

https://hoorkhabar.ir/568280کپی شد!
105
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.