حاجتی بر لزوم هدف گذاری و پیگیری اجرای تفاهمنامه استانداری و وزارت تعاون تاکید کرد

امید حاجتی در نشست کارگروه بررسی و اجرای تفاهم نامه مشترک استانداری خوزستان و وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی، اظهار کرد: نیاز است که تفاهم نامه با دقت مرور تا ظرفیت‌ها نیز مشخص شود و از آنجایی که ترکیب این کارگروه هنوز قطعی و نهایی نشده است بنا داریم از پیشنهادات اعضا در جهت چگونگی پیگیری این تفاهم نامه در آینده بهره‌مند شویم.

وی با بیان اینکه برای اجرای این تفاهم‌نامه “ستاد عالی توسعه تعاون “به ریاست استاندار پیش بینی شده است، افزود: ابتدا باید دید چه هدف گذاری باید انجام و در چه بخش‌هایی و چگونه سرمایه‌گذاری شود و آیا این تفاهم نامه فقط بخش اقتصادی را در بر می‌گیرد و یا به حوزه های اجتماعی و فرهنگی نیز مربوط است و در این صورت می‌توانیم در خصوص حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف در این کارگروه تصمیم بگیریم.

حاجتی تصریح کرد: ما درجامعه با ۲ مقوله اقتصاد فرهنگ و فرهنگ اقتصادی مواجه هستیم. اقتصاد فرهنگ، جنبه‌های اقتصادی موجود در فرهنگ است که با آن کاری نداریم اما جنبه دیگر، فرهنگ اقتصادی است که در این خصوص می‌توان به اقداماتی همچون کارآفرینی، تعاون، پس انداز و غیره اشاره کرد.

وی اظهارکرد: اگر بخواهیم در زمینه فرهنگ اقتصادی گام برداریم به حضور و همکاری مجموعه‌هایی همچون آموزش و پرورش و صدا و سیما نیازمند هستیم تا فرهنگ اقتصادی تعاون در استان خوزستان شکل گیرد.

معاون برنامه ریزی استاندار خوزستان بیان کرد: پس ابتدا باید بدانیم در چه زمینه هایی می‌خواهیم در استان، تعاون را توسعه دهیم و وقتی این برنامه‌ها مشخص شد، اعضای کارگروه می‌توانند پیشنهادات خود را ارایه دهند تا با اهداف مشخصی‌، به اهداف تفاهم نامه نزدیک شویم و آن‌ را به سرانجام برسانیم.

https://hoorkhabar.ir/568270کپی شد!
127
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.