مترو اهواز زیر آب می رود
عباس هلاکویی مدیرعامل سازمان قطار شهری اهواز، با اشاره به آخرین وضعیت حفاری تونل مترو اظهار کرد: در حال حاضر دستگاه حفار TBM در خیابان نادری و در فاصله ۱۰۰ متری رودخانه کارون قرار داشته و آماده عبور از زیر رودخانه است.
وی افزود: اکنون دستگاههای حفار با برق ژنراتور فعالیت میکنند ولی برای انجام حفاری در زیر رودخانه به برق اضطراری نیاز است تا دستگاه در هنگام حفاری با مشکل مواجه نشده و فعالیت متوقف نشود که بدین منظور در حال هماهنگی با شرکت توزیع برق اهواز هستیم.
هلاکویی ادامه داد: در صورت انجام هماهنگیها، تا پایان اردیبهشت ماه دستگاه حفار به رودخانه میرسد. عرض رودخانه ۵۵۰ متر است که با احتساب ورودی و خروجی دستگاه، ۷۵۰ متر در مسیر رودخانه حفاری خواهد شد.
وی گفت: پس از پایان کار در مسیر خیابان نادری، دستگاه حفار به زیر رودخانه رفته و حفاری تونل در زیر کارون آغاز خواهد شد و مدت زمان مورد نیاز برای حفاری در زیر رودخانه کارون برای هر خط مترو حدود سه ماه است.
مدیرعامل سازمان قطار شهری اهواز عنوان کرد: هیچگونه مشکلی از نظر زیستمحیطی در حفاری زیر رودخانه وجود ندارد؛ عملیات حفاری در زیر رودخانه در عمق ۲۵ تا ۳۰ متری و با ایمنی بالا و ریسک پایین صفر درصد انجام خواهد شد.
وی تصریح کرد: همه طرحهای حفاری مترو اهواز در سازمان حفاظت محیط زیست تایید شده و حفر تونل مترو و فعالیت دستگاههای TBM هیچ مشکلی برای رودخانه کارون ایجاد نخواهد کرد.
هلاکویی گفت: مترو اهواز دارای چهار خط است که در طرح مصوب این پروژه، همه خطوط از مسیر رودخانه کارون عبور میکنند.
مدیرعامل سازمان قطار شهری اهواز بیان کرد: خط نخست که از سه راهی فرودگاه به میدان ساعت میرود در امتداد خیابان نادری از کارون عبور خواهد کرد. خط دوم که از کیانپارس تا کوتعبدالله ادامه دارد در نزدیکی بیمارستان مهر به زیر رودخانه میرود. همچنی خط سوم در مسیر سهراهی خرمشهر به سپیدار در محل پل پنجم از رودخانه میگذرد و خط چهارم نیز که از کیانشهر به شهرک نفت میرود از محل پل سوم به زیر رودخانه خواهد رفت.