مقتدایی: نیروی انسانی جزو موارد کلیدی توسعه است

عبدالحسن مقتدایی در حاشیه مراسم افتتاح پردیس بین‌المللی دانشگاه عدالت در آبادان که امروز، ۲۵ فروردین با حضور فرزند آیت‌الله شاهرودی رییس این دانشگاه، معاونان و رییس شورای مشاوران استاندار خوزستان، امام جمعه آبادان و جمع دیگری از مسئولان استان انجام شد، اظهارکرد: امیدواریم با این اقدام شاهد توسعه این دانشگاه در خوزستان و جنوب کشور باشیم.

وی افزود: خوشبختانه فارغ‌التحصیلان این دانشگاه در مقطع دکترا در رشته‌های علوم انسانی هستند که تاکنون استقبال خوبی از آن شده و هزار متقاضی داشته است که امیدواریم با همکاری دستگاه‌های اجرایی تمام این تعداد پذیرش شوند.

استاندار خوزستان گفت: خوشبختانه مسئولان استقبال خوبی از دانشگاه کردند و با این مرکز می‌توانیم بخشی از نیازهای مدیریتی و توسعه‌ای را برطرف سازیم.

وی خاطرنشان‌کرد: از سال‌گذشته پرداختن به نیروی انسانی و آموزش از مواردی بود که همیشه مورد تاکید قرار داشت و پرداختن به تربیت نیروی انسانی در استانداری خوزستان جزو موارد اساسی است.

مقتدایی ادامه‌داد: این توجه از گذشته مورد تاکید بود. در سال‌های جنگ در آبادان که حتی پالایشگاه هم تعطیل بود آموزش عمومی را محور قرار داده بودیم؛ هم‌اکنون در مراکز علمی موجود در استان از لحاظ نیروی انسانی و تجهیزات باید به دنبال نوسازی باشیم و تفکر مدیریت مراکز و دانشگاه‌ها باید نو شود؛ همچنین به موضوعات روز استان توجه شود و حضور در این مراکز با این هدف است.

استاندار خوزستان گفت: امیدواریم با بهره‌مندی از ظرفیت‌های دانشگاه عدالت که ظرفیت پذیرش دانشجو در مقطع دکترا در رشته‌های علوم انسانی را دارد و دیگر مراکز علمی استان، نیاز به نیروی انسانی و تخصصی استان تامین شود.

همچنین در مراسم افتتاح دانشگاه عدالت حجت‌الاسلام علی ابراهیمی‌پور، امام جمعه آبادان گفت: خدا را سپاس گذاریم که در این ایام نورانی ولادت حضرت فاطمه و در آستانه ماه رجب شاهد افتتاح دانشگاه عدالت در آبادان هستیم.

وی ادامه داد: خوزستان و آبادان شایستگی و ظرفیت آن را دارد که به شکل‌های مختلف به آن خدمت شود. در آبادان ناب‌ترین استعدادها وجود دارد که اگر زمینه شکوفایی آن‌ها وجود داشته باشد، ظرفیت آن را دارد که از لحاظ علمی به تمام کشور خدمت ارائه کند.

ابراهیمی‌پور اظهار داشت: افتتاح پردیس بین‌الملل دانشگاه عدالت در آبادان گامی در جهت اجرای تاکید مقام معظم رهبری به اهمیت علوم انسانی است. کشور ما تاریخ و تمدن غنی دارد و دین ما نیز به نیازهای بشر توجه فراوانی داشته و برای زندگی انسان از قبل ولادت تا بعد از مرگ برنامه‌ریزی کرده است.

امام جمعه آبادان تصریح کرد: در علوم انسانی متاسفانه همیشه نیم نگاهی به غرب داشته‌ایم در حالی که باید توجه به موضوعات درونی و انسانی با دید اسلامی باشد.

ابراهیمی عنوان کرد: آبادان به دلیل برخی شرایط، عقب افتاده است؛ حق آبادان بسیار بالاتر از این وضعیت است و امیدواریم که این شرایط تغییر پیدا کند. آبادان دین به گردن تمام ملت ایران دارد و امیدواریم روزی فرا برسد که این شهرستان در تمام شاخص‌ها بدرخشد.

https://hoorkhabar.ir/567971کپی شد!
88
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.