استاندار خوزستان: ایران همیشه تاریخ ساز تحولات منطقه بوده و هست

عبدالحسن مقتدایی در همایش فرامین مقام معظم رهبری در سال “دولت و ملت، هم‌زبانی و همدلی” که از سوی حوزه مقاومت بسیج شهید تندگویان در تالار شرکت ملی حفاری برگزار شد، اظهارکرد: در طول تاریخ باستان از یونان و ایران گرفته تا روم و همچنین پس از تحولات جنگ جهانی اول و دوم و دوره بلوک شرق و غرب و اردوگاه کمونیسم و امپریالیسم، برخی از نظام‌های سیاسی در برابر این کنش‌های بین‌المللی حذف و محو شدند و برغم تلاش حاکمیت‌های سیاسی این نظام‌ها، تحت تاثیر حاکمان دیگری ادامه حیات داده‌اند.

وی همچنین با اشاره به فروپاشی حکومت عثمانی و نیز شکل‌گیری کشورهای جدید در خاورمیانه گفت: برخی از کشورها توانستند روی پای خود بایستند و عرض اندام کنند و همچنان در تحولات منطقه موثر باشند.

استاندار خوزستان افزود: بدون شک یکی از کشورها ایران است که همیشه به‌واسطه پشتوانه مردم با فرهنگ، مقاوم و با اصالت، توانسته است نقش محوری خود را در تحولات بین‌المللی در دوره‌های مختلف ایفا و حفظ کند.

مقتدایی با اشاره به موفقیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران با پشتوانه و راهنمایی رهبر معظم انقلاب و تیم قوی هسته‌ای دولت تدبیر و امید و با پشتوانه ملت، توانست نقش خود را در معادلات اخیر بین‌المللی به‌خوبی ایفا کند.

وی عنوان‌کرد: در ۵۰ سال اخیر ایران برای نظام بین‌المللی به عنوان وزنه تعادل در عرصه روابط بین‌الملل نقش ایفاد کرده و جهان غرب و شرق به این نقش‌آفرینی ایران اذعان داشته و معترف‌اند.

استاندار خوزستان در این زمینه پیشینه قوی تاریخی، فرهنگ و تمدن اصیل و نفوذناپذیر، اسلامیت نظام و نقش موثر رهبری و پشتوانه همیشگی مردم را پیش‌زمینه‌هایی عنوان کرد که موجبات اقتدار ایران را در عرصه داخلی و جهانی فراهم ساخته است.

مقتدایی گفت: ملت ایران اصالت و تاریخ دارد. در شرایط فراز و فرودهای موقعیت بین‌المللی‌اش، حرفش یکی بوده، چون دارای هدف متعالی است. ما در عرصه بین‌المللی چه در موضع قدرت باشیم و چه ضعف، حرف‌مان یکی بوده و هست.

وی مبنای مذاکره گروه ۱+۵ با جمهوری اسلامی ایران را فتوای مقام معظم رهبری مبنی بر این‌که استفاده از سلاح کشتار جمعی در ادبیات اسلامی ما جایی ندارد، دانست و عنوان‌کرد: آمریکا دنبال کلیدی بود تا قفل عدم روابط سیاسی چندین ساله با ایران (در سطح مذاکرات هسته‌ای) باز شود. لذا فتوی مرجعیت را گرفت، چون می‌داند که این ملت با عزت با همه ملت‌ها فرق می‌کند. غرب، ملت ایران را خوب شناخت و سعی می‌کند که این مسئله را جمع کند.

مقتدایی افزود: اینک غرب و در راس آن امریکا خوب متوجه شده است که عراق، پاکستان، ترکیه و عربستان هیچ یک قابل اعتمادتر از ملت با عزت و دارای استقلال ایران نیستند.

استاندار خوزستان گفت: این عزتی که امروز نصیب ما شده، مرهون پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و خون شهدا و پشتوانه ملت صبور ایران است. این پشتوانه سبب شده است تا آنان را به پای میز مذاکره با ایران فراخواند.

وی افزود: مذاکرات هسته‌ای مقدماتی فراهم کرد تا ملت ایران با اقتدار بتواند اهداف و حرف‌های خود را در عرصه روابط بین‌الملل به پیش ببرد. این عزت و بزرگی ملت ایران است که از برخوردهای ناصواب آمریکایی‌ها در طول تاریخ انقلاب اسلامی می‌گذرد و صرف نظر می‌کند.

مقتدایی تاکیدکرد: اگر همراهی و تذکرات رهبر معظم انقلاب و اخطارهای ایشان نبود بدون شک این اتفاق و موفقیت هسته‌ای نصیب ملت ایران نمی‌شد.

در پایان این همایش در حضور مادر سردار شهید علی هاشمی و خانواده وی از نماهنگ موسیقی مستند یادمان این سردار بزرگ هور رونمایی و از تهیه‌کنندگان آن تجلیل شد

https://hoorkhabar.ir/567959کپی شد!
25
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.