قول مقتدایی جهت ارایه کمک های مالی برای حل مشکلات دانشگاه رامین

عبدالحسن مقتدایی در آیین افتتاح دانشکده کشاورزی رامین در شهر ملاثانی اظهارکرد: متأسفانه به همین خاطر اغلب مراکز، دستورالعمل‌ها و ابلاغیه‌هایی که از سوی ساختار و رأس هرم اجرایی ابلاغ می‌شد را بدون هیچ تعرض و به چالش کشیدن‌هایی پذیرفته‌اند .

وی افزود: برای جبران این ناکارآمدی‌ها باید تمام توان خود را برای ایفای نقش محوری و ذاتی دانشگاه‌ها ایفا کنیم. امیدواریم که وجود این دانشگاه فرصت‌های جدیدی را برای این منطقه به وجود آورد.

استاندار خوزستان با ابراز امیدواری نسبت به این‌که دانشگاه رامین فرصت‌های جدیدی را برای منطقه خلق کند، گفت: مراکز علمی و دانشگاهی مجموعه رسالت‌های علمی و تخصصی محض دارند که در آن خلق شده و شأن نزول آنان نیز برای ایجاد خدمات تخصصی و علمی است.

مقتدایی ادامه‌داد: امروز از یک بابت خوشحالیم که توفیقی حاصل شده و در یک مرکز علمی و دانشگاهی حضور پیدا کردیم و از طرف دیگر متأسفیم که بارها از مقابل یک مرکز علمی گذشته و متوجه نشده‌ایم که در درون آن چه می‌گذرد. به هر حال تصور من این است که وضعیت این دانشگاه با توجه به قدمت تاسیس آن که به سال ۱۳۳۴ برمی‌گردد، فراز و فرودهایی داشته و هم‌اکنون در شرایط مطلوبی نیست اما با این وجود از مسوولانی که بیش از ۲ هزار دانشجو و هیات علمی را در آن جمع کرده‌اند و با حداقل امکانات به صورت یک مرکز علمی با کارنامه خوب فعالیت می‌کند قدردانی می شود.

استاندار خوزستان نسبت به ارایه کمک‌های مالی از محل اعتبارات استانی برای حل مشکلات دانشگاه رامین قول مساعد داد و خاطرنشان‌کرد: قول می‌دهیم امکاناتی را لحاظ کنیم تا با توجه به محدودیت‌هایی که وجود دارد اقداماتی صورت گیرد تا بلایی که بر سر دانشگاه شهید چمران اهواز آمد بر سر این دانشگاه نیاید.

وی اظهارکرد: باید کم کاری‌ها را جبران کنیم و در این راستا نیز اولین کاری که انجام خواهیم داد این است که محدوده دانشگاه رامین را قفل و بست زده تا تعرضی در اراضی آن صورت نگیرد و درخواستی از جانب کسی روی این زمین‌ها نباشد.

مقتدایی بیان کرد: از معاونت عمرانی استانداری نیز می‌خواهیم به وسیله اداره کل دفتر فنی خود هماهنگی را بین شهرداری‌های مربوطه انجام داده و نسبت به محوطه سازی برای این دانشگاه اقدام کند و قول می‌دهیم که این موارد را انجام داده و از اعتبارات استانی نیز چیزی کمتر از سال گذشته به دانشگاه تعلق نخواهد گرفت.

وی ادامه‌داد: انتظار ما این است که مراکز علمی مثل آنچه که از بابت فعالیت دانشگاه نفت در آبادان شاهد بوده و هستیم، تاثیر خود را در منطقه بگذارند چون در کنار این اثرگذاری علمی است که رسالت‌هایی بر دوش مسوولان آن نیز گذاشته می‌شود.

https://hoorkhabar.ir/567801کپی شد!
73
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.