ایدنی: طرح تحول سلامت دغدغه مالی ندارد

دکتر اسماعیل ایدنی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، در این جلسه که امروز (۱۹ فروردین ماه) برگزار شد، اظهار کرد: مهمترین موضوع بحث این جلسه بررسی میزان هزینه در اثربخشی طرح تحول نظام سلامت است. مشکلی که اکنون وجود دارد و مورد نقد است، این است که آیا هزینه ای که در این طرح می شود اثربخش بوده است یا خیر؟

وی ادامه داد: بیشتر افراد منتقد این موضوع هستند که منابع مالی این طرح ناپایدارند، که این موجب ناکارآمدی در طرح می شود اما لازم است منتقدان بدانند که شاید تنها دغدغه ای که در این طرح وجود ندارد، منابع مالی است. علیرغم اینکه ۳ هزار و ۵۰۰ میلیون تومان در طرح تحول هزینه شده ولی دستاوردهای بسیار بزرگی داشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اظهارکرد: بزرگترین ضعفی که این طرح دارد این است که سیستم مانیتورینگ و پردازش داده، نداریم و چون سیستم امکان پایش کامل وجود ندارد، یکپارچه سازی را نمی توان در سیستم اجرا کرد لذا خروجی این گونه جلسات باید شناسایی و حل این مشکلات باشد.

ایدنی افزود: ما می توانیم منشأ تولید فکر در کشور باشیم و این پتانسیل در دانشگاه وجود دارد که منشأ اقتصاد درمان و حوزه سلامت باشد. امسال سال نهادینه ساختن، استقلال، و تعمیق ساختن طرح تحول نظام سلامت است. لذا پایش و مانیتورینگ دانشگاه را بر واحدهای محیطی باید افزایش دهیم.

در این جلسه اعضای کمیته به بررسی و ارزیابی میزان هزینه‌کرد و درآمدهای طرح تحول نظام سلامت در استان پرداختند.

https://hoorkhabar.ir/567599کپی شد!
99
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.