برگزاری همایش بزرگ پیاده​روی خانوادگی در اهواز با اهدای دو خودرو پراید

فرامرز کیانی​زاده اظهارکرد: با توجه به دستورات مقام معظم رهبری که تاکید بر ورزش به ویژه نوع همگانی آن در راستای تامین سلامتی و به وجود آوردن شور و نشاط در بین آحاد جامعه، دارد ما نیز به دنبال این هستیم که در ورزش همگانی فعالیت خوبی داشته باشیم.

وی با بیان این‌که ما به چند روش در حال پیگیری ورزش همگانی هستیم، عنوان‌کرد: هیات​های همگانی و ادارات ورزش و جوانان شهرستان​های​ استان به دنبال فعالیت​های مختلف ورزشی از جمله دوچرخه​سواری عمومی، طناب​کشی، بادبادک پرانی، کوه​روی​ها و همایش​های پیاده​روی خانوادگی به مناسبت​های مختلف هستند. کمی حرفه​ای​تر نیز فعالیت‌مان در برگزاری مسابقاتی است که در سطح محلات انجام می‌شود که تمام این فعالیت​ها در راستای ورزش همگانی و تامین سلامتی آحاد جامعه است.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان​ گفت: یکی از اقداماتی که در اهواز و تعدادی از شهرستان​ها انجام داده‌ایم، فعال کردن ورزش صبحگاهی و عصرگاهی در پارک​ها بوده است که نمونه بارز آن در شهرستان اهواز بود که نزدیک به ۱۲، ۱۳ پارک با همکاری شهرداری، هیات همگانی و اداره‌کل ورزش و جوانان استان به ایستگاه‌های ورزش صبحگاهی و عصرگاهی تبدیل شدند و در این راستا پارک‌های برخی شهرستان‌ها نیز فعال شدند. به هر حال اعتقاد ما بر این است که اگر می​خواهیم جامعه سالم داشته باشیم باید چنین فعالیت​هایی را بسیار انجام دهیم.

وی افزود: در این راستا مقام معظم رهبری و رییس‌جمهور نیز بسیار تاکید دارند، ضمن این‌که استاندار خوزستان نیز در راستای این‌که قرار شد، خوزستان به عنوان استان پاک باشد روی این بخش تاکید دارد. ما هم با توجه به این‌که قرار شد خوزستان به عنوان استان پاک باشد، بسیاری از برنامه​های​مان را تدوین کردیم و به استانداری خوزستان ارائه دادیم و آن​ها نیز قطعا این برنامه‌ها را به وزارت کشور فرستاده​اند تا تامین اعتبار شود و بتوانیم یکسری کارهای بزرگتر و وسیع​تر را آن هم با کیفیت بهتر انجام دهیم و البته اگر هم تامین اعتبار نشود ما بازهم در حد توان​مان و حتما کمی بیشتر از آن، به وظیفه و مسوولیت​مان با توجه به این‌که به دنبال ایجاد هماهنگی‌هایی بین دستگاه​ها و شهرداری​های تمام شهرستان​ها هستیم، عمل خواهیم کرد و در نهایت نیز به دنبال توسعه و اشاعه ورزش همگانی در سطح استان​ هستیم.

کیانی‌زاده خاطرنشان‌کرد: یکی از اقداماتی که نمود بیشتری دارد، همایش پیاده​روی به ویژه همایش​هایی است که همراه با پخش مستقیم تلویزیونی از شبکه سوم سیما است. ما طی سال گذشته چند همایش پیاده​روی خانوادگی داشتیم که به صورت مستقیم پخش شدند که آخرین همایش هم در پایان سال گذشته در شهرستان بندرامام برگزار شد. برای شهرستان اهواز هم یک پیاده​روی بسیار بزرگ و گسترده برای یکم اسفندماه سال گذشته پیش​بینی کرده بودیم که متاسفانه به دلیل گردوخاک​های ناگهانی‌ای که به وجود آمد، ما آن را به خاطر حفظ سلامت همشهریان عزیزمان، لغو کردیم و از همان موقع با فدراسیون هماهنگ کردیم که ان‌شاالله این همایش را بیست‌ویکم فروردین‌ماه سال ۹۴ برگزار کنیم. در این راستا مکاتبات انجام و مجوزهای لازم نیز گرفته شد، همچنین با فدراسیون و صدا و سیما هماهنگی​های لازم به عمل آمد و نشست​ها و مکاتباتی هم با شهرداری اهواز داشتیم، چرا که قرار است بخشی از کار بر عهده شهرداری باشد. در این برنامه هیات همگانی نیز حضور فعالی دارد.

وی در ادامه به جوایز در نظر گرفته شده برای این همایش اشاره کرد و گفت: مدیریت بانک قرض‌الحسنه رسالت نیز از این موضوع استقبال کرد و کمک خوبی به ما داشت. این بانک اهدا دو خودرو پراید را که قرار است به عنوان بخشی از جوایز این همایش به قید قرعه به همشهریان عزیز اهدا شود، تقبل کرده است. همچنین کمک هزینه سفر به عتبات عالیات، سکه بهار آزادی و وسایل و البسه ورزشی از دیگر جوایز این همایش است. در این راستا شهرداری اهواز نیز با ما همکاری داشته است.

مدیر‌کل ورزش و جوانان خوزستان درباره مسیر و شعار همایش بزرگ پیاده​روی خانوادگی اهواز، عنوان‌کرد: شروع مسیر پیاده‌روی از ساعت ۷:۳۰ روز جمعه این هفته از حد فاصل پل پنجم و پل سلمان فارسی (پشت سیلوها) و پایان آن، انتهای بلوار ساحلی کیانپارس (پل سوم) است. این همایش با شعار “پیش به سوی استان پاک” برگزار می​شود و من از تمام مردم خوزستان به ویژه شهرستان​های اهواز، کارون، باوی و حمیدیه درخواست دارم تا در این همایش بزرگ حضور پیدا کنند.

وی با بیان این‌که ما به دنبال این هستیم که یک همایش پیاده​روی متفاوتی را برگزار کنیم، خاطرنشان‌کرد: ما طی برگزاری این همایش​ها به دنبال فرهنگ​سازی نیز هستیم و البته در این بخش در استان طی سال​های گذشته اقدامات خوبی انجام شده است و ما هم قصد داریم این اقدامات را ادامه ​دهیم.

https://hoorkhabar.ir/567449کپی شد!
90
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.