پنج میلیون نفر شب اقامت گردشگران در ۱۵ روز نوروز خوزستان

افشین حیدری گفت: در گذشته بیشتر گردشگران خوزستان عبوری بودند و یا کم‌تر از یک روز در استان اقامت داشتند یا اقامت چادرنشینی داشتند اما امسال آمار پنج میلیون و صد هزار و ۲۵ نفر ـ شب اقامت طی ۱۵ روز از آغاز ۲۶ اسفند ۹۳ تا پایان روز ۱۱ فروردین سال نو یک رکورد در گردشگری خوزستان به حساب می‌آید.

حیدری ادامه داد: آماری که ما در سفرها داریم آمار اقامت‌کننده در هر شب در مراکز اقامتی رسمی است و آمار کسانی که در سفر به در خانه اقوام و آشنایانشان می‌روند به طور دقیق قابل ارزیابی و سنجش نیست.

او تاکید کرد: در گردشگری داخلی همه سفرها به مقصد مراکز اقامتی نیست و مواردی که ما آمار می‌گیریم اقامت‌هایی است که در هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها، مهمان‌پذیرها، اماکن متعلق به سازمان‌ها نهاد‌ها و ادارات، آموزش و پرورش و خانه‌مسافرها انجام می‌شود.

به گفته حیدری: ارتقای درخور توجه خدمات به گردشگران، رضایت گردشگران و دعوت سینه‌به‌سینه برای سفر به خوزستان، اعمال نظارت دقیق و سخت‌گیرانه بر مراکز اقامتی برای رعایت استانداردهای اسکان علاوه بر جاذبه‌های بی‌نظیر استان سبب شده است که امسال در چند روز مانده به پایان سفرهای نوروزی، اقامت گردشگران با رشدی قابل توجه به بیش از پنج میلیون نفر ـ شب برسد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان توضیح داد: این پنج میلیون اقامت به معنی سفر کردن پنج میلیون نفر نیست. کسی که چهار شب در یک هتل اقامت داشته باشد عدد چهار را به این آمار اضافه می‌کند. وقتی این عدد را تحلیل می‌کنیم می‌توانیم چیزی حدود یک و نیم میلیون سفر را ثبت کنیم.

حیدری در حالی از رکورد جدید در تعداد بازدید از جاذبه‌های گردشگری خوزستان خبر داد که  این استان در نوروز گذشته دومین استان گردشگرپذیر ایران بر پایه تعداد بازدید بود.

https://hoorkhabar.ir/567258کپی شد!
98
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.