استاندار خوزستان بر لزوم آموزش روستاییان در زمینه مقابله با حوادث تاکید کرد

عبدالحسن مقتدایی در نشست اعضای ستاد بحران خوزستان که به منظور جمع‌بندی و برنامه‌ریزی لازم برای کمک‌رسانی به ساکنان مناطق آسیب‌دیده از سیلاب اخیر تشکیل شد، اظهار کرد: با تجربه چنین حوادثی باید اصلاحات لازم صورت گیرد چرا که در غیر این صورت باید منتظر حوادث دیگری از این قبیل و تلفات ناشی از آنها باشیم.

وی بر ضرورت جدی گرفتن آموزش افراد به ویژه روستاییان و عشایر در زمان بروز حوادث پیش‌بینی نشده تاکید و عنوان کرد: اگر آنان آموزش ببینند در حوادثی که با آن روبه‌رو هستند، تلفات نخواهند داشت.

مقتدایی ادامه داد: ستاد بحران خوزستان باید آموزش افراد را برای پیشگیری از تلفات احتمالی و مقابله با چنین حوادثی در دستور کار قرار دهد.

وی ضرورت آموزش به صورت مکتوب، سمعی و بصری و مستندسازی اقدامات پیش، هنگام وقوع و پس از حوادث را مورد تاکید قرار داد و افزود: کتابی باید در زمینه حوادث پیش‌بینی نشده تالیف شود و در اختیار اهل آن قرار گیرد.

استاندار خوزستان گفت: آموزش برای پیشگیری و مقابله با حوادث باید در مدارس جدی گرفته شود چرا که با آشنایی دانش‌آموزان تا حدود بسیاری از تلفات احتمالی این حوادث کاسته خواهد شد.

وی به مدیران‌کل دستگاه‌های اجرایی یک هفته فرصت داد تا در خصوص خسارت‌های ناشی از حادثه سیلاب اخیر جمع‌بندی لازم را انجام داده و گزارش آن را در اختیار ستاد بحران استان قرار دهند.

مقتدایی بر ضرورت جبران خسارت مردمی و دامی ناشی از حادثه مزبور تاکید کرد و افزود: یک بخش از خسارات سازمانی است که باید در هر سازمان و دستگاهی مدبرانه تصمیم لازم به منظور دریافت اعتبار برای جبران خسارت اتخاذ و گزارش به مدیران ارشد هر سازمانی ارایه شود.

به گزارش ایسنا؛ همچنین احمد سیاحی، معاون عمرانی استانداری خوزستان در این نشست اظهار کرد: بارندگی‌ها افزون بر ۱۰ساعت به طول انجامید و موجب غافلگیری مردم مناطق مختلف این استان شد.

وی گفت: بحث تامین آب آشامیدنی شهرستان‌های لالی، اندیکا، مسجد سلیمان، ایذه و باغملک یکی از مشکلات اساسی در این حادثه بود چرا که با خارج شدن تصفیه‌خانه‌ها از مدار، باید کار آبرسانی و انتقال آب صورت می‌گرفت

https://hoorkhabar.ir/567035کپی شد!
49
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.