مراسم تعزیه و سوگواری به مناسبت شهادت حضرت زهرا (س) از سوی شهرداری اهواز برگزار شد

امیر آهن جان معاون امور اجتماعی وفرهنگی شهرداری اهواز در خصوص این برنامه ها گفت: با توجه به اینکه نوروز امسال با ایام شهادت حضرت صدیقه کبری ، فاطمه زهرا(س) همراه بود برنامه ها و سوگواره های گوناگونی را برگزار نمودیم تا هم شهروندان اهوازی و هم مهمانان نوروزی بتوانند در این مراسمات شرکت نموده و از این سوگواری ها بهره معنوی کسب نمایند.

وی افزود: از چند روز پیش از سالروز شهادت مظلومانه حضرت فاطمه (س) با نصب بیرقهای سیاه اقدام به سیاه پوش نمودن معابر و میادین شهر نمودیم تا شهر برای سوگواری شهادت بزرگ بانوی اسلام آماده گردد.

امیر آهن جان گفت: با توجه به همزمانی روزهای ابتدایی سال ۹۴ با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) ازسوم الی پنجم فروردین ماه به مدت ۳ شب مراسم سوگواری آسمان کبود در بلوار ساحلی کیانپارس برگزارشد . این مراسم برای ششمین سال متوالی در کنار سازه ای شبیه سازی شده از کوچه های بنی هاشم و شهر مدینه همراه با تعزیه و مداحی برگزار گردید که مورد توجه و استقبال عزاداران فاطمی قرار گرفت. فضاسازی کوچه های بنی هاشم و خانه حضرت زهرا(س) ، مسجد پیامبر ، قبرستان بقیع و … حال و هوایی معنوی به مراسم بخشیده بود.

آهن جان همچنین به برگزاری ۳ شب مراسم سخنرانی و سوگواری با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید محمد الصافی از کشور عراق خبر داد و گفت: این مراسم در مجموعه ورزشی شهدای کارگر ، کوی علوی و همچنین به صورت مشارکتی با حوزه علمیه در حوزه علمیه الغدیر برگزار شد و جمعیت بسیار زیادی از مشتاقان و عاشقان اهل بیت را گردهم جمع نمود به طوری که استقبال از این مراسم بیش از حد انتظار بود.

معاون اموراجتماعی وفرهنگی شهرداری اهواز در بخش دیگری از این مصاحبه به برنامه ها و مراسماتی که از سوی مناطق هفتگانه شهرداری اهواز اجرا شده است اشاره کرد و گفت:در ابتدای ایام نوروز وبه مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) مراسم تعزیه در مناطق هفتگانه کلانشهر اهواز برگزار گردید. از جمله آنان برگزاری ۳ شب مراسم سوگواری و تعزیه خوانی از سوم فروردین ماه در پارک گلها بود که با توجه به حضور مهمانان نوروزی مورد استقبال فراوانی قرار گرفت. اجرای مراسم سوگواری ، مداحی ، عزاداری و سخنرانی در محل اسکان مهمانان نوروزی در نمایشگاه بین المللی نیز از دیگر برنامه هایی بود که به مناسبت شهادت بی بی دوعالم برگزار شد و در منطقه ۸ شهرداری اهواز نیز علاوه بر برگزاری مراسم سوگواری ، فضاسازی ویژه ای نیز صورت گرفت.

معاون شهردار اهواز همچنین افزود: علاوه بر برنامه هایی که عنوان شد از سوی مناطق هفتگانه شهرداری ودر هر منطقه با مشارکت ۱۲ مسجد مراسمات سوگواری در غم شهادت مظلومانه یگانه دختر پیامبر اکرم حضرت فاطمه زهرا(س) برگزار گردید.

آهن جان درپایان گفت:هرچند نوروز امسال با ایام شهادت حضرت زهرا(س) همزمان شده بود و سال جدیدمان با نام مبارک حضرت فاطمه(س) مزین گشت ولی برنامه ها و مراسمات سوگواری به نحو شایسته ای برگزار شد و با استقبال و حضور مردم همراه بود که امیدواریم مورد رضایت وقبول صاحب عزا ، حضرت ولی عصر(عج) قرار گرفته باشد.

unnamed

unnamssed

unnasmed

https://hoorkhabar.ir/567017کپی شد!
184
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.