تاکید امام جمعه موقت اهواز بر لزوم کاهش آمار تلفات جاده‌ای در خوزستان

حجت الاسلام و المسلمین ابوالحسن حسن زاده در مراسمی که امروز ۲۶ اسفندماه، با موضوع مانور ارتقای ایمنی راه‌ها در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: دستیابی به شاخص‌ها و استانداردهای جهانی در قوانین و وضعیت ایمنی راه​ها در استان و کمتر شدن آمار تلفات جاده‌ای نسبت به شاخص‌ها و استانداردهای جهانی از تاکیدات ما است تا به این ترتیب شاهد مرگ و میر کمتری ناشی از تصادفات باشیم.

وی افزود: باید اقدامات زیادی در زمینه ارتقابخشی فرهنگ و قوانین در استان انجام دهیم تا بتوانیم با کاهش آمار تصادفات روبرو شویم.

حجت الاسلام و المسلمین حسن​زاده تصریح کرد: خوزستان دارای ظرفیت‌هایی در بخش حمل و نقل و در زمینه ریلی، جاده​ای، هوایی و دریایی است که این عامل موجب افزایش حجم فعالیت​ها و ترددها در استان و بالا رفتن مسئولیت راهداران می​شود.

وی عنوان کرد: با وجود کاسته شدن حجم فعالیت و کار مردم در هفته​های پایانی سال، در این ایام فعالیت راهداران به دلیل حجم بالای سفر​ها و ترددهای جاده‌ای در استان کم نمی​شود.

امام جمعه موقت اهواز با تاکید بر خصوصی سازی در بخش جاده ای ادامه داد: اگر بتوانیم خصوصی​سازی را به معنای واقعی کلمه عملی کنیم از این طریق می توانیم مسئولیت جاده های قابل واگذاری را به بخش خصوصی واگذار کنیم تا بخشی از بار سنگین این جاده ها  از روی دوش دولت برداشته شود.

همچنین  احمد سیاحی ، معاون امور عمرانی استاندار خوزستان اظهار کرد: ارایه خدمات مناسب به مردم  همواره یکی از شاخص های مورد تاکید نظام‌‌های اسلامی بوده است که این مساله در استان تاکنون به خوبی محقق شده است.

وی افزود: حدود ۱۴ هزار کیلومتر جاده ائم از راه روستایی، اصلی و آزاد راه در استان وجود دارد و حدود ۲۰ درصد بارهای ترافیک سنگین کشور در جاده​های استان جابه جا می شوند.

سیاحی با بیان اینکه آمار تلفات جاده‌ای در خوزستان نسبت به سال‌های گذشته کاهش یافته است، گفت: حدود ۳۹ درصد تلفات جاده‌های استان در مسیرهای روستایی اتفاق می​افتد که باید به این مسأله رسیدگی بیشتری کرد.

در ادامه این مراسم، منوچهر رحمانی مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان اظهار کرد: این مانور با هدف ایجاد انگیزه مضاعف در دستگاه​های متولی و همبستگی بین این دستگاه​ها و اعلام آمادگی و نمایش قدرت آن ها در بخش راه برگزار شده است.

وی افزود: مانور ارتقای ایمنی راه‌ها با همکاری سازمان​های امداد و نجات جاده​ای، پلیس راه، راه و شهرسازی، جمعیت هلال احمر، اورژانس جاده​ای و ارگانهای متولی بخش حمل نقل برگزار شده است.

https://hoorkhabar.ir/566489کپی شد!
49
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.