حاجتی میزان تحقق شعار امسال در خوزستان را مطلوب ارزیابی کرد

امید حاجتی در حاشیه نشست دولت پاسخگو که شب گذشته ۲۳ اسفندماه در اهواز برگزار شد، د اظهارکرد: بهبود وضعیت نرخ بیکاری و درآمد سرانه به عنوان ۲ شاخص اصلی و توسعه مناطق مختلف از جمله اقداماتی بوده که به صورت متوازن در سراسر استان انجام شده است و برای توسعه متوازن در استان ابتدا شهرستان​هایی که مشکلات بیشتری در حوزه اقتصاد داشتند در اولویت کار قرار گرفتند.

وی افزود:​ در حال تدوین برنامه توسعه اقتصادی بر پایه برنامه​ریزی هسته​ای، هستیم که در برنامه ششم توسعه به این موضوع پرداخته شده است و طبق آن پیش خواهیم رفت و امیدواریم سال آینده بخشی از منابع اعتباری استان بر پایه این برنامه تدوین شده، تامین و هزینه شود.

حاجتی با اشاره به میزان تحقق و اجرای مصوبات سفر ریاست جمهوری به خوزستان اظهارکرد: ​حدود ۹۰ درصد طرح​های مصوب این سفر، به مرحله اجرا رسیده است که مابقی طرح ها به جز پروژه متروی اهواز که به علت عدم تضمین فاینانس و مشکل بانکی، در حال اجرا هستند.

وی بیان کرد: در بخش تامین اعتبار طرح​های مصوبه سفر هیات دولت مشکلی وجود ندارذ و بزرگ​ترین مصوبه این سفر تامین اعتبار برای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری بوده که اعتبارات آن از محل منابع صندوق توسعه ملی تامین شده است.

معاون برنامه​ریزی استانداری خوزستان گفت: منابع طرح ۵۵۰ هزار هکتاری در چندین مرحله پرداخت می​شود که از ابتدای امسال تاکنون ۲۵۰ میلیون دلار در دو مرحله پرداخت شده و قرار است ۱۰۰ میلیون دلار دیگر نیز در روزهای پایانی سال پرداخت خواهد شد.

https://hoorkhabar.ir/566300کپی شد!
133
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.