استاندار خوزستان خواستار گسترش کمک های خیرین برای پشتیبانی تحصیلی از دانش آموزان بی بضاعت شد

عبدالحسن مقتدایی در نشستی با رییس انجمن خیرین مدرسه‌ساز کشور و خوزستان، اظهارکرد: کمک‌های خیرین باید از حوزه فیزیکی به سمت نرم‌افزاری نیز توسعه یابد. در بخش ساخت و ساز مدرسه دولت کمک خواهد کرد اما شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزانی که به‌خاطر مشکلات مالی خانواده از تحصیل بازمانده‌اند، نیازمند چاره‌جویی و کمک است.

وی شعار جدیدی را به انجمن خیرین مدرسه‌ساز تحت عنوان “ما به کمک مردم می‌آییم نه دولت” پیشنهاد داد و افزود: بسیاری از ساز و کارها باید در بخش‌های پشتیبانی تحصیلی صورت گیرد و همین تشکل باید به سمت و سویی پیش رود که فاز اول آن کمک به دانش‌آموزانی باشد که تمکن مالی ندارند.

مقتدایی سطح سواد و دانایی را اساس یک جامعه توسعه یافته عنوان‌کرد و گفت: باید به جای موضوعات سخت‌افزاری به موارد نرم‌افزاری با هدف ارتقا شاخص‌های علمی و تحصیلی دانش‌آموزان توجه کنیم و از توانایی‌های خیرین برای پشتیبانی در این زمینه بهره بگیریم.

استاندار خوزستان اهداف مشترک همه انسان‌های خیر را حس انسان دوستی و کمک به هم‌نوع عنوان و بیان‌کرد: این در حالی است که در جامعه ما، علاوه بر این اعتقادات و باورهای مذهبی و دینی مشوق مضاعفی برای انجام کار خیر است و هر انسان خیری درصدد است تا در این رهگذر توشه خوبی برای آخرت خود برگیرد.

وی ابراز امیدواری کرد که با عنایت حق تعالی بتوانیم تسهیل کننده خدمات ارزنده خیرین مدرسه ساز به مردم خوزستان باشیم.

مقتدایی با اشاره به سیره ائمه اطهار و مولای متقیان در کمک به مستمندان گفت: فعل خیر باید در خفای کامل با هدف حفظ عزت و آبروی شخص گیرنده کمک صورت گیرد. کمک‌های مولای متقیان حضرت علی (ع ) به مستمندان در تاریکی شب بیانگر این است که شناسایی مستمندان باید با چشمان باز و در روز روشن و با آگاهی صورت گیرد اما فعل خیر را باید در خفای کامل برای عزت آن شخص انجام داد.

استاندار خوزستان افزود: این شیوه برخورد پیام سومی نیز دارد و آن این است که خداوند کار خیر را هر قدر که شما پرده‌پوشی کنید تا کسی متوجه آن نشود، پرده را برمی‌دارد. پس ما نگران این نباشیم که کسی از کار خیر ما با خبر نیست.

استاندارخوزستان گفت: خوشبختانه میانگین سنی افراد خیر در دنیا کاهش یافته و به سنین پایین‌تر رسیده است. در جامعه ما باید اقداماتی انجام دهیم تا میانگین سنی خیرین کاهش یابد و آن حس مشترک انسان دوستی برای جلب کمک‌ها در این زمینه در جامعه نهادینه کنیم.

وی در پاسخ به درخواست رییس انجمن خیرین مدرسه‌ساز استان خوزستان و به منظور تشویق و قدردانی از خیرین، دستور داد تا  اولین میدانی که در هر شهر استان خوزستان احداث می‌شود به نام خیرین نام‌گذاری شود.

https://hoorkhabar.ir/565991کپی شد!
75
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.