در نظر گرفتن کیفیت خدمات ارایه شده پرستاری، حلقه گمشده طرح تحول

پیش از این هم گفته‌ام اصولا تغییر کار ساده‌ای نیست و سخت است. انتظار آن است که به مرور زمان بتوانیم آنچه که مورد نظر ما و در شان ملت است را در مراکز درمانی وزارت بهداشت بوجود آوریم! اینها بخشی از سخنان جناب آقای هاشمی وزیر محترم بهداشت در دومین روز از آغاز طرح تحول سلامت است طرحی که از ابتدای آن یک حلقه گمشده داشت و مشخصا با نادیده گرفتن آن هدف اصلی این طرح که ارایه خدمات بهتر و در شان ملت ایران بود را زیر سوال می برد .

براساس این طرح مقرر شده بود که بیماران بستری ساکن شهر تنها ۱۰ درصد و بیماران ارجاعی از روستاها تنها پنج درصد هزینه‌هایشان را بپردازند اما در این خصوص کیفیت خدمات ارایه شده لحاظ نشده بود اینکه مردم با چه کیفیتی باید خدمات بگیرند را گویا مسئولین بهداشتی لحاظ نکرده اند با نگاهی به سه فاز طرح تحول سلامت کاملا آشکار است که به ابعاد کیفی خدمات ارایه شده هیچ توجهی نشده است و تنها میزان کاهش هزینه و فرانشیز خدمات را مهمترین دغدغه مردم دانسته اند اما اینروزها با وجود سفر اخیر آقای وزیر و دیدار با مسئولین بهداشتی استان خوزستان در حالیکه ریاست دانشگاه علوم پزشکی اهواز براحتی می توانست از وجود وزیر برای اصلاح نادیده های طرح استفاده کند همچنان این مهم نادیده گرفته شد متاسفانه در شرایطی که وضعیت سلامت مردم خوزستان هر لحظه ممکن است بحرانی و بحرانی تر شود اما نگاه ویژه برای خدمات ارایه داده شده اصلا مسئولانه نیست !

ذکر چند نکته کافیست تا این آشفته بازار طرح نظام سلامت که چندان متولی ندارد نشان داده شود :
در بازدید از بیمارستان گلستان و صحبت با بیماران و همراهان ارایه خدمات پرستاری توسط دانشجویان ترم ۸ و نه فارغ التحصیلان ( بدلیل کم بودن دستمزد دانشجویان پرستاری! ) کاملا مشهود و قابل ارایه مستندات قانونی است اقدامی که باعث ارایه خدمات غیرقانونی در بیمارستان دولتی اهواز شده است و از طرفی واگذار بودن بخش هایی از بیمارستان به پیمانکار درمانی ( باز هم در شرایطی که موضوع جان مردم مطرح است ) و عدم پرداخت به موقع دستمزد پرسنل درمانی که تحت نظارت حقوقی پیمانکار هستند باعث افزایش نارضایتی کادر درمانی شده است و همین امر در کنار ارایه ملزومات و وسایل پزشکی مورد نیاز بیماران با کیفیت بسیار پایین باعث بی حرکتی به بیماران و عدم کیفیت خدمات رسانی در شان خوزستانی ها است .

آقای ریاست محترم دانشگاه  طرح تحول نظام سلامت بدون در نظر گرفتن کیفیت خدمات ارایه شده پرستاری و دهها اما و اگر دیگر در خوزستان فقط توهین به مردم است و بس .لطفا پاسخ این بی حرمتی به شان مردم را بدهید ???

https://hoorkhabar.ir/565795کپی شد!
63
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.