مقتدایی: امنیت باید به عنوان موضوعی اجتماعی مطرح شود

استاندار خوزستان در رژه طرح ارتقا امنیت اجتماعی گفت: امنیت، اساس و رکن اصلی ارتباط مردم و حکومت است و نشان از اقتدار و عزت ملت و حکومت دارد.

عبدالحسن مقتدایی در این مانور که امروز (۱۶ اسفندماه) در محل بلوار ساحلی کپانپارس اهواز برگزار شد، اظهار کرد: امنیت به عنوان رکن اصلی این ارتباط، هر چه بیشتر صیانت شود، حقوق مردم نیز از دو جنبه رعایت خواهد شد؛ با تامین امنیت، حقوق ملت در مقابل مجامع بین​المللی و هر آنچه که از مرزهای خارج از کشور، امنیت را تهدید می​کند، صیانت می​شود.

وی ادامه داد: احساس امنیت، رفاه و آسایش در جامعه منوط به آن است که مردم حقوق همدیگر را رعایت کرده و امنیت در ارتباطات مردمی به عنوان یک موضوع اجتماعی مطرح شود.

استاندار خوزستان افزود: در بحث صیانت از حقوق مردم در مقابل مجامع بین​المللی، حفظ و صیانت از منافع مردم و برخورد با معارضان، در قالب دستگاه​های اطلاعاتی در درون کشور و دستگاه​های امنیتی صورت می​گیرد. بخشی از تامین این امنیت نیز بر عهده مرزبانان زحمت​کش کشورمان محقق می​شود که از مرزهای هوایی، زمینی و آبی حراست می​کنند.

مقتدایی گفت: آن‌چه که در شورای تامین استان و در راس آن فرماندهی نیروی انتظامی خوزستان، مدنظر است؛ مطرح کردن موضوعاتی چون امنیت و مبارزه با مواد مخدر در سطح اجتماعی است. با اجتماعی کردن این‌گونه موضوعات، جامعه از هر آن‌چه که باید در این زمینه بداند، آگاهی پیدا می​کند. همان‌طور که استان در بحث مبارزه با مواد مخدر گام مثبتی برداشت و مبارزه با این پدیده به یک موضوع اجتماعی تبدیل شد، مقوله امنیت نیز باید به عنوان موضوع اجتماعی مطرح شود.

وی ادامه داد: لازم است رسانه​ها به خصوص رسانه ملی شاهکارهای دستگاه​های امنیتی و انتظامی را در زمینه برگزاری مانورهای ارتقای امنیت اجتماعی در سطح استان، به مردم اطلاع​رسانی کنند.

استاندار خوزستان گفت: نتیجه این گونه مانورها و طرح​ها که نشان از اقتدار ملی، قابلیت و شایستگی دستگاه‌های تامین‌کننده امنیت اجتماعی است، بی​شک ارتقای امنیت اجتماعی، رفاه و آسایش مردم خواهد بود؛ همان‌طور که برگزاری مانوری از دهانه خلیج فارس تا استان خوزستان، نشان از اقتدار ملی است.

در پایان این مراسم نیروی انسانی و خودرویی موسسات حفاظتی امنیتی، گروهان نمونه حوزه بسیج، پلیس راهور، پلیس راه، یگان​های حفاظتی ادارات و دستگاه​های مختلف استان، یگان نمونه هلال​احمر، ورزشکاران، همیاران پلیس و یگان​های موتوری، رژه رفتند.

https://hoorkhabar.ir/565781کپی شد!
75
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.