کمربند سبز، نیاز اصلی فضای سبز خوزستان است

شهردار اهواز گفت: اجرای کامل طرح کمربند سبز اهواز، نیاز اصلی فضای سبز خوزستان است که امید است این طرح با تدبیر استانداری اجرایی شود.

 

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه خوزستان- سیدخلف موسوی در مراسم روز درختکاری که امروز(۱۶ اسفند ماه) در محل کمربند سبز اهواز برگزار شد؛ اظهار کرد: طرح کمربند سبز اهواز به طول ۷۲ کیلومتر و عرض ۱۰۰۰ متر برای اجرا در محور اطراف اهواز در نظر گرفته شده است و امیدواریم این کمربند که نیاز اصلی فضای سبز مرکز استان خوزستان به شمار می​آید، با تدبیر استاندار اجرایی شود.

 

وی افزود: در سه سال گذشته، تعهدات شهرداری در طرح کمربند سبز اهواز اجرایی شده است. در سال جاری ۳۵۰ هکتار و در سال‌های ۹۱ و ۹۲ حدود ۷۰۰ هکتار از این طرح اجرا شده و با بررسی​های انجام شده، تا پایان سال ۹۴، ۱۲۰۰ هکتار دیگر نیز به طور کامل اجرایی خواهد شد.

 

شهردار اهواز گفت: توسعه کمی فضای سبز، احداث پارک‌های جدید و موضوعی، توسعه کیفی کاشت درخت​ها و درختچه​ها در فضای سبز، ایجاد طرح​های حجمی و توزیع نهال رایگان در سراسر شهر اهواز، از جمله برنامه‌های شهرداری در سال ۹۴ به شمار می​آید.

 

موسوی عنوان کرد: از ۲۰ هزار هکتار مساحت کل شهر اهواز، حدود ۱۴۸۴ هکتار فضای سبز است؛ این آمار بدون احتساب کمربند فضای سبز برآورد شده است.

 

به گزارش خبرنگار ایسنا؛ قربان‌علی سعادت​نیا، رییس شورای شهر اهواز نیز در این مراسم اظهار کرد: وجود منابع طبیعی با توجه به شرایط فعلی خوزستان، ثروت بزرگ و تاثیرگذاری است که عدم توجه به این منابع، مشکلات عدیده​ای را به وجود می​آورد.

 

وی افزود: حلقه مفقوده توسعه استان خوزستان و راه حل عقب‌ماندگی​های پیش آمده، وحدت و همدلی ملت است.

 

سعادت‌نیا گفت: طرح کمربند سبز از جمله کارهای عقب‌افتاده شهر اهواز و استان خوزستان است که برای اجرای این طرح، هر بخش باید بتواند وظایف خود را در سایه همدلی و وحدت انجام دهد.

 

به گزارش ایسنا؛ در این مراسم عبدالحسین مقتدایی، استاندار خوزستان نیز، با حضور در محل اجرای کمربند سبز اهواز، به مناسبت روز درختکاری یک نهال کاشت.

https://hoorkhabar.ir/565779کپی شد!
98
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.