رعایایی: هدف از برگزاری کنگره شهدای دانسجو، انتشار عطر و بوی شهدا در محیط علمی است

دکتر محمد رعایایی در این کنگره که امروز، چهارشنبه (۱۳ اسفندماه) در دانشکده علوم دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، اظهارکرد:​ کنگره شهدای دانشجو که دلاوری​ها و ایثارگری​ خود را ثابت کرده و لایق این گفتار امام بزرگوار (ره) است که فرمود “خوزستان دین خود را به اسلام ادا کرد”.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته جهت آماده​سازی مراسم برگزاری کنگره شهدای دانشجو، افزود: فعالیت​ها در این زمینه از ابتدای مهرماه آغاز شد و در این زمان جشنواره ورزشی شهدای دانشجو با رقابت ۳ هزار نفر، یادواره شهدای دانشجوی دانشکده علوم تربیتی، مراسم بزرگداشت سالروز تدفین شهدای گمنام در دانشگاه، یادوره شهدای دانشگاه​های مختلف استان در شهرستان​ها و شهر اهواز برگزار شد. این کنگره با همکاری تمام دانشگاه​های خوزستان برپا شده است.

رعایایی اظهارکرد:​ هدف یادآوری ارزش​های انسانی و دینی و پای فشردن بر این ارزش‌ها، درس آموختن از پایداری، مقاومت، صبر، استقامت و ایستادگی نسلی است که به تمام قدرتمندان جهان “نه” گفتند و بر آن پای فشردند و جان خود را نثار کردند تا به ما و آیندگان این پیام را بدهند که طوری زندگی کنید که آیندگان به شما افتخار کنند، طوری بمانید که ماندگار مانید و طوری بروید که جاودانه مانید.

وی ادامه‌داد: اکنون با پاسداشت خون شهدا، بذر صداقت، شجاعت و همت را در جان و روح نسل جوان دانشجو بیافشانیم تا قوتی الهی به جان آن بخشیم و جوانانی را پرورش دهیم که همچون نسل دفاع مقدس از این راه،​عزت و شرف کشورمان را بیمه کرده و ماندگاری انقلاب و شریعت​مان را نیز تضمین کنیم.

رییس دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: قدمت تاریخی دانشگاه به یک‌هزار و ۷۰۰ سال و قدمت جدید دانشگاه شهید چمران به ۶۰ سال پیش می‌رسد؛ این دانشگاه کانون علم و فرهنگ و خاستگاه و جایگاه این شهدای بزرگوار است و باید حرمت دانشگاه حفظ شود.

رعایایی خاطرنشان‌کرد: حرمت دانشگاه شهید چمران در کشور و استان باید حفظ شود و برای حفظ این حرمت از مسئولان و عامه مردم خواستار کمک هستیم تا دیگر شاهد تعرض متعدد برخی افراد به یک محیط علمی و تخریب دیوار دانشگاه نباشیم.

https://hoorkhabar.ir/565656کپی شد!
113
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.