قدیمی‌ترین شهرک صنعتی اهواز چه وضعیتی دارد؟

علی کرانی، اظهارکرد:​ در حال حاضر ۱۵۸ واحد تولیدی با بیش از ۲۰۰۰ پرسنل در این شهرک فعال هستند که بیش از یک سوم این جمعیت را زنان تشکیل می‌دهند.

وی افزود:​ در شهرک صنعتی شماره یک اهواز عمدتا تاسیسات صنعت حفاری، نفت و تجهیزات فولادی تولید می‌شود که زمینه‌های بسیار خوبی  در اینجا برای راه‌اندازی شرکت​های دانش بنیان وجود دارد.

عضو هیات مدیره شرکت خدماتی شهرک صنعتی شماره یک اهواز تصریح کرد:​ در این شهرک​ زمینه احداث دکل​های خشکی به خوبی فراهم شده  است که می‌توان برای احداث این دکل​ها اقدام کرد.

کرانی در خصوص مشکلات شهرک شماره یک اهواز عنوان کرد: این شهرک فاقد آتش​نشانی است که نبود این امکان، واحدهای تولیدی را با مخاطراتی مواجه می‌کند. همچنین اینجا فاقد مرکز اورژانس است اما به دلیل این‌که این شهرک در مرکز شهر واقع شده است می‌توان به نوعی با این مشکل کنار آمد.

وی ادامه داد: سیستم فاضلاب شهرک  صنعتی شماره یک اهواز در دوران قبل از انقلاب اجرا شده است که باید به صورت مداوم مورد بازبینی و ترمیم قرار گیرد.

عضو هیات مدیره شرکت خدماتی شهرک صنعتی شماره یک اهواز افزود: ​فضای سبز در اینجا نادیده گرفته شده که باید به آن توجه خاصی شود. همچنین به علت قدیمی‌بودن این شهرک باید همه زیر ساخت​های آن بازبینی، ترمیم و یا تعویض شود.

کرانی با تاکید بر حمایت و حفظ واحدهای تولیدی و صنعتی بیان کرد: می‌توان با حمایت از این واحدها به افزایش تولیدات صنعتی کمک کرد. گران شدن بهای حامل​های انرژی مانند اب، برق، تلفن، گاز موجب کاهش توان صاحبان صنعت در زمینه​های مختلف شده و در این دوره حساس که نیاز به تولیدات داخلی وجود دارد، با کاهش سرمایه​گذاری در شهرک‌ها مواجه هستیم.

وی ادامه داد: پرداخت مالیات بر ارزش افزوده، صاحبان صنعت را دچار مشکل و توان آن​ها را برای سرمایه‌گذاری در بخش​های صنعتی کم می‌کند. همچنین تاخیر در پرداخت مطالبات سرمایه‌گذاران نیز فشار زیادی به واحدهای تولیدی تحمیل کرده است.

کرانی تصریح کرد:​ اداره کل فنی​ و حرفه‌ای می‌تواند با آموزش نیروهای متخصص در رشته‌های مورد نیاز شهرک​های صنعتی، موجب افزایش نیروهای متخصص در این شهرک​ها شود و می‌توان با مشارکت و همکاری این اداره کل و شهرک‌ها نیاز شهرک‌ها را به نیروهای متخصص رفع کرد.

وی وضعیت امنیت در شهرک صنعتی شماره یک اهواز را مطلوب برشمرد و گفت: با توجه به دریافت شارژ از واحدهای تولیدی، سیستم حفاظتی خوبی ایجاد شده است که توسط هیات امنای شهرک کنترل می​شود.

https://hoorkhabar.ir/565555کپی شد!
54
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.