دهقان: تعداد زیاد زندانیان، نشانه افزایش جرم است

معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان با تاکید بر لزوم آگاهی بخشی به افراد جامعه گفت: قبل از اینکه مردم را آموزش بدهیم و آگاهی بخشی کنیم، باید جامعه را از هر نظر بشناسیم.

قدرت الله دهقان در مانور ارتقا امنیت عمومی و اجتماعی که امروز (۶ اسفند ماه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: تعداد زندانیان در حال حاضر با میزان جمعیت تناسبی ندارد؛ به طور نسبی تعداد زندانیان خیلی بیشتر از نسبتی است که باید با رقم جمعیت داشته باشد و همین موضوع، یکی از نشانه های افزایش جرم در جامعه است.

وی افزود: امروزه ارزش و احترام مردم به داشته های آنان است. اگر در جامعه ای، میزان احترام افراد به سمت داشته هایشان رفته باشد، فردی که می خواهد احترام بیشتری کسب کند نیز به این سمت می رود.  سطح اطلاعات و آگاهی و عزت نفس در افراد متفاوت است و اگر افراد با آگاهی مناسبی پیوند نخورند، برای ادامه حیات خود نتیجه گیریهای غلط خواهند داشت.

دهقان گفت: افراد به دلیل چشم و هم چشمی سعی می کنند هرچه بیشتر در حوزه داشتن تمرکز کنند و این موضوع در همه افراد جامعه چه مرد و چه زن وجود دارد.

وی با بیان این که طلاق یکی از نابسامانیهای اجتماعی است، عنوان کرد: آمار طلاق متاسفانه در جامعه رو به افزایش است. در بررسی طلاق متوجه می شویم که علت، ازدواجهای بدون مطالعه است و ازدواج بدون مطالعه را که بررسی میکنیم، متوجه می شویم دقت به سمت داشته ها بیشتر شده و در پی این موارد، فرد به دلیل عدم موفقیت، دچار افسردگی شده و به سمت اعتیاد کشیده می شود.

معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان با اشاره به لزوم آگاهی بخشی به افراد جامعه ادامه داد: قبل از اینکه مردم را آموزش بدهیم و آگاهی بخشی کنیم باید جامعه را از هر نظر بشناسیم. زمانی که آدمی تا عظمت و ارزش خود را نداند، سقوط می کند.

دهقان گفت: برای اینکه جامعه مان را آماده کنیم تا افراد نابسامان در آن نابسامانی ایجاد نکنند، باید به وظایف خود عمل کرده و سطح دانش خود را افزایش دهیم.

https://hoorkhabar.ir/565110کپی شد!
51
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.