رئیس جهاد دانشگاهی خوزستان انتخاب اهواز را به عنوان پایتخت کتاب ایران تبریک گفت

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی استان خوزستان با انتشار پیامی انتخاب کلانشهر اهواز را به عنوان پایتخت کتاب ایران تبریک گفت.

دکتر قدرت‌الله شاکری‌نژاد در پیام خود نوشته است:

«بسم‌الله الرحمن الرحیم

قال الله تعالی:

ن و القلم و مایسطرون

رسالت خطیر کلام مکتوب در بسط و ترویج فرهنگ‌ها طی ادوار و اعصار گذشته بر کسی پوشیده نیست چراکه یکی از مولفه‌های اساسی حفظ و صیانت از باورها، ارزش‌های ملی و مذهبی و همچنین ثبت و انتقال رخدادها و رویدادهای تاریخی، کلام مکتوب است. کتاب به عنوان بستر و زمینه نگارش مطلب همواره در انتقال مفاهیم ارزشی، نقشی مهم ایفا کرده و موجب پدید آمدن فرهنگی تحت عنوان فرهنگ مکتوب شده است.

از این رو است که باید گفت کتاب بهترین رابط میان گذشته و حال و تنها مونس انسان‌های اندیشمند است. کتاب حتی در روزگار پیشرفت‌های چشم‌گیر بشر در عرصه‌های دانش و نوآوری نیز نه تنها اهمیت خود را از دست نداده که جلوه‌های گسترده‌تر، تازه‌تر و پایدارتری یافته است. بی‌گمان آنان که گام‌های بلندی در وادی پیشرفت‌های گوناگون برداشته‌اند هرگز با کتاب و کتاب‌خوانی بیگانه نبوده‌اند بلکه مطالعه را عنصر اصلی و ضروری در زندگی خود می‌دانسته‌اند.

از آغاز پیدایش دین مبین اسلام مهم‌ترین آموزه ماندگاری که توسط نبی مکرّم اسلام (ص) برای مسلمانان به ودیعت نهاده شد توجه و عنایت ویژه‌ای بود که آن حضرت به امر علم‌آموزی که زمینه‌ساز تعلیم و تربیت دینی است داشت و برای انجام این مهم طلب علم را فریضه‌ای برای کل مسلمانان اعمّ از مرد و زن دانستند.

با گسترش دین اسلام و با هدف نهادینه‌سازی این آموزه پیامبر بزرگ از همان آغاز کتاب و کتاب‌خوانی از جایگاه ویژه‌ای در میان مسلمانان برخوردار شد. بدون شک کتاب از مهم‌ترین عناصر فرهنگی در بسط و گسترش اسلام بوده و نقش بسیار مهمی در این خصوص ایفا کرده و یکی از عوامل تاثیرگذاری بوده است که موجب شده تا بسیاری از وقایع و رویدادهای تاریخ اسلام و نیز افعال، اعمال، منش، سیره و سنت رسول گرامی اسلام (ص) و ائمه هدی (ع) به نسل‌های بعدی منتقل شود.

اینک که بحمدالله شهر اهواز به دلیل ارایه برنامه‌های نوآورانه، مشارکت‌جویانه، موثر و منسجم و استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی، تشکل‌های مردمی، صنایع و مراکز ورزشی و فرهنگی و … مفتخر به نام پایتخت کتاب کشور بزرگ ایران اسلامی شده و  لوح افتخار وزرای کشور و فرهنگ و ارشاد اسلامی و لوح تقدیر کمیسیون ملی یونسکو را دریافت کرده است بر خویش فرض می‌دانم که به نمایندگی از نهاد اصیل و انقلابی جهاد دانشگاهی این افتخار بزرگ را به هم استانی‌های عزیزم تبریک گفته و برای دست‌اندرکاران و متولیان این امر مهم و موثر از خداوند عزیز توفیق بیش از پیش مسئلت نمایم.

بدون شک سازمان جهاد دانشگاهی استان خوزستان نیز با بهره‌مندی از شخصیت‌های علمی و ارزشی و برخورداری از مراکز تخصصی فرهنگی و خبرگزاری‌های فعال ایسنا و ایکنا در کنار همه مدیران و مسؤولان این رویداد بزرگ بوده و خواهد بود.

والسلام علیکم و رحمه‌الله و برکاته

قدرت‌الله شاکری‌نژاد

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی استان خوزستان»

https://hoorkhabar.ir/565017کپی شد!
162
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.