استاندار خواستار شد: تدوین چارچوب طرح «استان پاک» در خوزستان

استاندار خوزستان بر نقش خانواده، مدرسه و دانشگاه در پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد.

عبدالحسن مقتدایی در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر استان که امروز (۵ اسفند ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: نباید از این نکته غافل شویم که اگر کسی به مواد مخدر مبتلا شد، حتما در یک بخش، فردی یا نهادی وظیفه​اش را نسبت به آن شخص درست انجام نداده که این اتفاق افتاده است و باید کمک کرد تا وی به چرخه کار و زندگی برگردد.

وی افزود: در پیشگیری از مواد مخدر، تاکید همچنان بر خانواده، مدرسه و دانشگاه است و اگر در این سنین از فرد خوب مراقبت شود، ازدواج موفق صورت می‌گیرد ولی اگر مراقبت نشود به اولین تمایلات خود بله می‌گوید و به دام می​افتد. یک نوجوان در اختیار خانواده،​ مدرسه و دانشگاه است. هر چند باید شناسایی کنیم که چرا وقوع اعتیاد بیشتر در بخش‌های خدماتی اتفاق می​افتد اما تمرکز باید روی آموزش و پرورش باشد.

مقتدایی بیان کرد: ادارات سال آینده باید گزارش دهند که در بخش‌های پرآسیب خود چه کاری کرده‌اند. سال آینده ادارات باید هم موفقیت​ها و هم حجم آسیب​های خود را مشخص کنند تا موفقیت​ها به ادارات دیگر هم منتقل شود. نقاط تراکم آسیب​ها نیز باید شناسی شود؛ به نظر می‌رسد بعضی از نهادهای مشابه در مشاغل مشابه آسیب‌پذیرتر هستند که یکی از راه​های پیشگیری از این روند، به هم زدن معادلات است.

وی اظهار کرد: ​در طرح استان پاک خود را برای یک کار کلان آماده کرده‌ایم و نقشه راه هم مشخص است و می‌توانیم کاری انجام دهیم تا نتیجه بهتری داشته باشیم.

استاندار خوزستان عنوان کرد: طرح استان پاک باید تا اوایل سال آینده به سرانجام برسد و حداقل چارچوب حرکتی خودمان را تدوین و عملیاتی کنیم.

وی تصریح کرد: گله​ای هم که داریم درباره بحث جمع‌آوری قلیان‌ها از سطح شهرها است که شاهدیم قلیان‌ها جمع‌آوری نمی​شود. می​توان قلیان‌ها را معدوم نکرده و در مراکز دیگری استفاده شوند. خواهش می​کنم هر جا قلیان دیدید، برخورد کنید.

https://hoorkhabar.ir/564954کپی شد!
60
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.