نماینده شوشتر: گرد و خاک ، مشکلات خوزستان را دو چندان کرده است

نماینده شوشتر در مجلس خواستار آغاز سریع اقداماتی در زمینه مقابل با گرد و غبار شد که برای مردم قابل لمس باشد.

حجت السلام و المسلمین سیدمحمد سادات ابراهیمی در جلسه ستاد استانی مقابله با گردوغبار و شورای هماهنگی مدیریت بحران استان خوزستان که امروز در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: موضوع این جلسه موضوع تازه ای نیست. از ابتدای این بحران خانم ابتکار قول داد که به خوزستان سفر کند و هم اکنون شاهد حضور ایشان در استان هستیم.

وی افزود: خوزستان استانی است که برای همه مردم به پاس رشادتمندیهای آن مقدس و عزیز است. مشکلات به وجود آمده در حد بحران است و علت این که عصبانیت مردم را به دنبال داشته، کاستیها و کمبودهای است که در سی سال گذشته مردم تحمل کردند، به طوری که که پس از گذشت ۳۶ سال از انقلاب اسلامی مردم این استان هنوز مشکل آب آشامیدنی دارند. از سوی دیگر بروز پدیده گرد وخاک مشکلات را دو چندان کرده است. در چنین شرایطی، مسئولان نباید مشکلات را به هم پاس کاری کنند.

سادات ابراهیمی عنوان کرد: عصبانیت مردم خوزستان از این است که زیر پای آنها نفت است اما مشکلات و کمبودهای بسیاری در استان وجود دارد. البته کارهای بسیاری توسط دولت در حال انجام است به عنوان مثال برای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری اعتبار ۱.۵ میلیارد دلار در نظر گرفته شده است.

وی گفت: از سوی دیگر باید اجرای هرگونه طرح انتقال آب از سرچشمه های کارون متوقف شود. در لایحه بودجه ۹۴ برای انتقال آب در سطح کشور اعتباری در نظر گرفته نشده است. موضوع آب بحثی حیاتی و کلیدی است که انتظار داریم که دولت در این زمینه با کار کارشناسی عمل کند.

نماینده شوشتر اظهار کرد: درخواست من در زمینه مقابله با پدیده گرد و غبار این است که اقدامات آنی که مردم آن را احساس و لمس کنند، در اسرع وقت آغاز شود تا این بحران به نحو مطلوب حل شود.

وی ادامه داد: برای مقابله با این پدیده تنها یک بخش نمی تواند اقدام کند و حتی نیاز به دیپلماسی و رایزنی با کشورهای خارجه داریم. انتظار می رود خانم ابتکار با پشتوانه علمی و پشتوانه ریاست جمهور، در مسایل زیست محیطی خوزستان و اعمال قانون و نظارت و نقطه نظر کارشناسی، شجاعانه وارد بحث جلوگیری از بروز پدیده گرد و خاک شود.

https://hoorkhabar.ir/564371کپی شد!
80
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.