کیانی‌زاده خبرداد؛ تعویق مسابقات جهانی پهلوانی و زورخانه‌ای در خرمشهر

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان از تعویق رقابت های جهانی پهلوانی و زورخانه ای به میزبانی خرمشهر خبر داد.

فرامرز کیانی‌زاده  اظهار کرد: قرار بود این مسابقات با شرکت بیش از ۵۰ کشور، ماه آینده به میزبانی خرمشهر برگزار شود که به دلیل این که وزیر ورزش و جوانان طی نامه ای از رییس فدراسیون ورزش های پهلوانی و زورخانه‌ای خواست که باتوجه به برگزاری مسابقات مختلف بین‌المللی و آسیایی به میزبانی ایران در اسفندماه، مسابقات جهانی زورخانه ای و پهلوانی در خرمشهر به تعویق بیفتد، این رقابت‌ها به زمان دیگری موکول شد.

وی گفت: همچنین فدراسیون طی نامه‌ای این موضوع را به آقای مهرعلی‌زاده، رییس فدراسیون جهانی اعلام کرد و پیشنهاد داد که این رقابت ها اردیبهشت ماه سال آینده به میزبانی خرمشهر برگزار شود.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان در ادامه بیان کرد: باتوجه به این که قرار بود این مسابقات ماه آینده در خرمشهر برگزار شود، برای بازسازی سالن خلیج فارس این شهرستان بسیار پیگیری کردیم و البته پیگیری ها و تلاش های ما همچنان ادامه دارد. در این راستا فرماندار خرمشهر نیز پیگیر بوده است که جا دارد از مساعدت وی نیز تشکر کنم .

وی افزود: منطقه آزاد اروند اسپانسر این مسابقات است و پذیرفته است که هزینه بازسازی سالن خلیج فارس خرمشهر را پرداخت کند و معاون عمرانی اداره‌کل ورزش و جوانان استان و همکارانش نیز در حال کار کردن هستند.

کیانی‌زاده بیان کرد: یکی از محاسن گرفتن میزبانی رقابت های آسیایی، جهانی و بین المللی این است که سعی می کنیم به مکان های ورزشی ای که کمی مشکل دارند و قرار است رقابت ها در آن جا برگزار شود، توجه کنیم و درصدد رفع مشکلات برآییم. به هر حال اکنون سالن خلیج فارس در حال تعمیر و بازسازی است که این بازسازی به واسطه برگزاری مسابقات جهانی بوده است و اگر این میزبانی اتفاق نمی افتاد، مطمئنا این سالن تا پنج سال آینده هم بازسازی نمی‌شد. باتوجه به این که این سالن در حال آماده شدن است، پس از این می‌توانیم مسابقات کشوری، آسیایی و جهانی را در آن میزبانی کنیم.

وی گرفتن این میزبانی‌ها را مثبت ارزیابی کرد و گفت: باتوجه به میزبانی‌هایی که خوزستان متقبل می‌شود، تجربه آن نیز برای میزبانی‌های بعدی بیشتر و تجارب خوبی حاصل می شود. به نظر من خوزستان در حال پیدا کردن شخصیت برای تقبل میزبانی‌های مختلف است‎؛ به طوری که می توان گفت استان ظرفیت تقبل چنین میزبانی هایی را دارد و می تواند کارهای بزرگی انجام دهد.

https://hoorkhabar.ir/564312کپی شد!
55
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.