مقتدایی: جمعی از مسئولان کشور فردا به خوزستان می‌آیند

استاندار خوزستان اعلام کرد: فردا، ۲۸ بهمن‌ماه، ریس سازمان محیط زیست و جمعی از مسئولان وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مرتبط و تاثیرگذار در کاهش آلودگی هوا و مقابله با گردو خاک به خوزستان می​آیند.

عبدالحسن مقتدایی در حاشیه​ بازدید از مجتمع بندری و گمرک شهرستان خرمشهر اظهارکرد:​ این سفر برای بررسی اقدامات صورت گرفته، بررسی راهکارهای مقابله با پدیده گرد و غبار و ارزیابی خسارت​های ناشی از این پدیده صورت می​گیرد.

وی با اشاره به مصوبات روز گذشته هیات دولت در خصوص ریزگرد​ها، از اهتمام دولت در این زمینه قدردانی و خاطرنشان کرد: طرح مقابله با پدیده گردو غبار در دو بخش بلند مدت و کوتاه مدت پیشنهاد شده است. در بلندمدت طرح​هایی همچون بیابان​زدایی در دستور کار قرار گرفته است که این طرح​ها با تصویب اعتباراتی از سوی دولت همراه است.

مقتدایی با تأکید بر پرداخت خسارات ناشی از گرد و غبار در خوزستان به بخش‌های مختلف تصریح‌کرد: برنامه کوتاه مدت ما اعمال فوریت​هایی برای حفاظت فردی در زمینه‌های بهداشتی و درمانی و غیره در استان است.

وی اظهارکرد: قطعا استان​های دیگر نیز مانند استان سیستان و بلوچستان از پدیده ریزگردها تاثیر پذیرفته اند اما خوزستان در شرایط ویژه​ای قرار دارد و باید نسخه​ای کلی برای همه استان​های درگیر با گردو خاک پیچیده شود.

به گزارش ایسنا، امروز استاندار خوزستان در ادامه سفر یکروزه خود از پروژه در حال احداث جزیره شادمانی آبادان با مساحت ۴۸ هکتار و اعتبار مصوب یک‌هزار و ۳۰۰ میلیارد ریالی این شهرستان بازدید کرد.

https://hoorkhabar.ir/564268کپی شد!
207
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.