حل معضل گرد و خاک به تصمیم قطعی دولت بستگی دارد

نماینده آبادان گفت: اگر دولت برای حل معضل ریزگردها مصمم باشد، می​تواند به نتیجه برسد.

محمدسعید انصاری ، اظهار کرد: شعار دادن فایده ندارد. حل معضل گرد و خاک در خوزستان به تصمیم قطعی دولت در این زمینه بستگی دارد.

وی درباره سفر فردای رییس سازمان محیط زیست به خوزستان گفت: از جزئیات بسته حمایتی که برای حل این مشکلات در دولت به تصویب رسیده اطلاعی ندارم اما به هر چه که به تصویب برسد و در این سفر ارائه شود، باید عمل شود و عمل کردن به این موضوعات مهم است.

نماینده آبادان عملکرد رییس سازمان حفاظت محیط زیست را مورد انتقاد قرار داد و اظهار کرد: وی برای ما بسیار قابل احترام است اما برای مدیریت زمان غیربحرانی مناسب است و در زمان بحران کم می​آورد؛ بنابراین باید فردی در مدیریت این حوزه قرار بگیرد که توانایی انجام کار را داشته باشد.

انصاری افزود: معتقد نیستم که یک خانم از مدیریت سازمان کنار گذاشته شود و یک آقا مدیریت کند چون زنانی داریم که از بسیاری آقایان توانمندتر هستند اما انتقاد ما به شخص خانم ابتکار است. وی مدیران ضعیفی را در مجموعه خود انتخاب کرده به طور نمونه فردی در مدیریت اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان قرار دارد که توانمند نیست و سال​هاست که در این حوزه فعالیت می​کند. متاسفانه افراد توانمندی در این سازمان نمی​بینم.

وی درباره تصویب ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار مقابل با این پدیده در بودجه ۹۴ اظهار کرد: اگر اعتباری برای مقابله با گردوغبار خوزستان در بودجه ۹۴ تصویب شود، قطعا از محل اعتبارات حوادث غیرمترقبه کشور خواهد بود که رقم بسیار بزرگی است.

نماینده آبادان گفت: شنیده​ام که این اعتبارها در راه​های شمال هزینه خواهد شد که اگر صحت داشته باشد، پس از انجام تحقیقات لازم در این زمینه، با این موضوع برخورد می​کنیم.

انصاری درباره بسته حمایتی دولت برای حل معضل ریزگردها در خوزستان عنوان کرد: امیدوارم این بسته حمایتی عملیاتی شود تا مشکلات مردم رفع شود. ضرورت​هایی که باید برای حل مشکل گردوخاک در خوزستان باید مدنظر قرار بگیرد، آبگیری تالاب​ها و مالچ​پاشی است. قطعا اگر مقدمات کار انجام شود بخش بسیاری از مشکلات حل و نیازی به پرداختن به درمان و مداوا عوارض ناشی از پدیده گردوخاک نیست.

https://hoorkhabar.ir/564262کپی شد!
56
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.