حذف بودجه ۱۱۵ میلیارد تومانی مقابله با گرد و غبار نشانه بی‌اطلاعی نمایندگان است

حجت الاسلام سادات ابراهیمی ، حذف این بودجه را عامل اصلی این پدیده می داند.

به گزارش هورنیوز ؛ نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای مقابله با معضل گرد و غبار در کشور نیازی نیست که نمایندگان مجلس به دنبال مقصر شخصی باشند، حذف بودجه گرد و غبار را عامل اصلی در ایجاد این پدیده در کشور می‌داند و می‌گوید: اگر نمایندگان مجلس شورای اسلامی بودجه مناسبی برای مقابله با ریزگردها در اختیار سازمان محیط زیست کشور قرار می‌دادند، اکنون کار به اینجا نمی‌کشید.

به عنوان مثال سازمان حفاظت محیط زیست مبلغ ۱۱۵ میلیارد تومان برای مقابله با ریزگرد و احیای تالاب در بودجه سال گذشته پیشنهاد داده بود اما کمیسیون تلفیق این بودجه را تایید نکرد و به مسائل دیگری اختصاص داد.

حجت الاسلام سید محمد سادات ابراهیمی این اقدام نمایندگان مجلس شورای اسلامی را نشانه درک نادرست نمایندگان از فاجعه زیست محیطی در حال وقوع در کشور می‌داند و می‌گوید: اگر قرار باشد بحث و انتقادی درباره بروز پدیده گرد و غبار داشته باشیم نباید فقط سازمان محیط زیست را مسئول بدانیم بلکه خود نمایندگان مجلس شورای اسلامی، سازمان جنگل‌ها و وزارت کشور نیز در این باره وظایفی داشته‌اند که به آن عمل نشده است.

ابراهیمی معضل گرد و غبار در استان خوزستان را زخمی قدیمی می‌داند که مربوط به دیروز و امروز نیست و سال‌هاست مشکلاتی را برای ساکنان این منطقه ایجاد کرده است.

بنابراین نمی‌توان با راهکارهای ضرب‌العجل آن را رفع کرد و باید به دنبال راهکاری بلند مدت و اثرگذار بود. وی بر این باور است که در شرایط کنونی سخنرانی و مصاحبه و شعار دادن کارساز نبوده و در عوض باید آستین‌ها را بالا زد و برای این مشکل راه حلی علمی یافت.

با این وجود به گفته نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی هیات دولت قول داده‌ است که اقدامات خوبی برای مقابله با معضل گرد و غبار در خوزستان انجام دهد. گفتنی است، حذف بودجه ۱۱۵ میلیارد تومانی مقابله با گرد و غبار و احیای تالاب‌های کشور در حالی صورت گرفته است که مردم خوزستان در شرایط بسیار دشواری به سر می‌برند و خاک به بخش مهمی از زندگی آنان تبدیل شده است

https://hoorkhabar.ir/564204کپی شد!
62
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.