دولت از اعلام آمادگی بسیج برای حل مشکل ریزگردها استقبال کند/ هر جا بسیج وارد عمل شده منشاء برکت است

نایب رئیس اول کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر ضرورت استقبال و بهره گیری دولت از ظرفیت عظیم بسیج برای حل مشکل ریزگردها گفت: نهضت درختکاری، سیراب کردن مجدد تالاب بین‌المللی هورالعظیم و رودخانه زهره اولویت های رفع مشکل داخلی پدیده گرد و غبار است.

محمدسعید انصاری با بیان اینکه برای حل مشکل گرد و غبار باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کرد، اظهار کرد: باید نهضت درختکاری، سیراب کردن مجدد تالاب بین‌المللی هورالعظیم و رودخانه زهره در اولویت اول برای رفع مشکل داخلی پدیده گرد و غبار باشد.

وی افزود: بزرگترین عامل و منشاء گرد و غبار اخیر ناشی از خشک شدن زمین‌های اطراف هورالعظیم و همچنین رودخانه‌هایی همچون رودخانه زهره در اطراف هندیجان باشد.

نایب رئیس اول کمیسیون انرژی مجلس  شورای اسلامی اجرای نهضت درختکاری و کاشت نخیلات را نیز از دیگر راه‌کارها برای کاهش بروز پدیده گرد و غبار عنوان کرد و افزود: این طرح باید هر چه سریعتر با مشارکت همگانی عملیاتی شود.

وی در خصوص اعلام آمادگی رئیس سازمان بسیج مستضعفین برای وارد عمل شدن ۵۰ هزار نیروی بسیجی برای حل مشکل گرد و غبار استان خوزستان نیز گفت: بسیج همواره نشان داده ‌در هر جا ورود کرده ‌منشا خیر و برکت است.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت باید از این پیشنهاد استقبال کرده و با استفاده از ظرفیت عظیم بسیج بخشی از مشکلات مردم در این خصوص را حل کند.

انصاری حل اساسی مشکل گردوغبار را در گرو مشارکت همگانی عنوان کرد و اظهار داشت: دولت به تنهایی قادر نخواهد بود این مشکل را رفع کند.

 

https://hoorkhabar.ir/563882کپی شد!
133
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.