آخرین وضعیت هوای استان / گرد و خاک در راه است

مدیرکل هوشناسی استان خوزستان از ورود سامانه جدیده گرد و خاک خبرداد.

به گزارش هورنیوز ؛ کوروش بهادری مدیرکل هواشناسی استان خوزستان در گفتگو با خبرنگار ما گفت : صبح امروز پدیده گرد و خاک از کشور عربستان وارد استان شد و باعث کم کاهش دید افقی در شهرسهای آبادان و دشت آزادگان به کمتر از ۱ کیلومتر شد.

بهادری افزود : اما متاسفانه ساعاتی پیش سامانه جدیدی این بار از کشور عراق وارد استان ما شده و انتظار می رود این پدیده تا پایان امشب در آسمان شهرهای آبادان ، خرمشهر ، دشت آزادگان ، ماهشهر ، بندرامام و بخشی از اهواز وجود داشته باشد و باعث کاهش دید در این مناطق شود.

کوروش بهادری عنوان کرد : امشب شاهد بارندگی در شهرهای شمالی استان خواهیم بود و از فردا جوی پایدار همراه با کاهش دما را برای اکثر نقاط استان پیش بینی می کنیم.

بهادری درباره علت نباریدن باران در شهرهای مرکزی ، جنوب و غربی استان گفت : پدیده گرد و خاک علاوه بر آثار مخرب زیست محیطی، مانع از باریدن باران می شود.

همچنین مدیرکل هواشناسی استان خوزستان در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر شایعات مطرح شده درباره داخلی بودن منشاء گرد و خاک امروز در استان ، با تکذیب این شایعه افزود : منشاء پدیده گرد و خک امروز در استان کاملا خارجی بوده و از کشور عراق نشأت گرفته است.

https://hoorkhabar.ir/563848کپی شد!
551
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.