زنگ خطر سینمای ایران به صدا در آمده است!

فردا شب اختتامیه سی و سومین دوره جشنواره فیلم فجر خواهد بود. مسئولان می گویند که استقبال مردم از این دوره جشنواره فجر کم نبوده است و صف های طولانی ای برای خرید بلیط بسته شده است.

با این حال این دوره جشنواره هم خالی از حاشیه نبود. گفته می شود که «کوچه بی نام» در ششمین روز جشنواره علی رغم حضور تماشاگران تا انتها اما به علت پایان بندی اش نتوانست رضایت مخاطبان را جلب کند.

هنگام نمایش «ماهی سیاه کوچولو» تعداد کمی از تماشاگران به برخی از صحنه‌ها با دست زدن و خندیدن واکنش نشان دادند و حتی در اولین روز جشنواره آخرین ساخته سیروس الوند به نوعی از جانب مخاطبان هو شد و آنان اعتراض خود به فیلم را نشان دادند.

رامتین شهبازی منتقد سینما در گفتگو با فرارو گفت: «فیلم های این دوره جشنواره بسیار ضعیف هستند و به جز تعداد بسیار اندکی که تنها به تعداد انگشتان یک دست می رسد توانستیم فیلم متوسط ببینیم.»

وی افزود: «من نمی توانم بگویم که فیلم بسیار خوبی در این دوره جشنواره دیده ام که من را تحت تاثیر قرار داده است. بلکه فیلم هایی که توانستند کمی من را راضی کنند متوسط و متوسط رو به بالا هستند.»

این منتقد سینما با اشاره به آن که حال یک زنگ خطر به صدا درآمده است گفت: «سینمای ایران به شدت به سمت میانمایگی و متوسط شدن می رود و این می تواند برای آینده سینمای ایران خطرناک باشد.»

وی ادامه داد: «زنگ خطری به صدا درآمده که اگر جدی گرفته نشود معلوم نیست که در سال های بعد با چه سینمایی رو به رو باشیم.»

وی تاکید کرد: « از یک سو اگر این مشکل به خوبی بررسی نشود، می تواند آسیب های زیادی را به حوزه سینما وارد کند اما از سویی دیگر هم می تواند یک بزنگاه هم باشد. به این معنی که می تواند ما را با نقطه عطف و گردنه ای رو به رو کند که اگر به سلامت از آن بگذریم، بتوانیم با یک آسیب شناسی درست سینما را نجات دهیم.»

به گفته این منتقد سینما بعد از امسال یا می توانیم به پله های بالاتر برویم و یا به شدت سقوط خواهیم کرد و چیزی هم در این میان قرار ندارد.

شهبازی با تاکید بر اینکه فیلم های این دوره همه در یک سطح قرار گرفته اند گفت: «بالاترین نمره ای که می توان به فیلم های حاضر جشنواره داد بین ۵ و ۶ است. در میان چند فیلمی که تا به امروز دیده ایم، فیلم «من دیه گو مارادونا هستم»، «خداحافظی طولانی»، «ناهید»، «خانه دختر» و «رخ دیوانه» فیلم هایی هستند که در یک رتبه قرار دارند. اما حتی نمره ای بالاتر از ۵.۵ هم نمی توانند بگیرند.»

https://hoorkhabar.ir/563680کپی شد!
84
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.