استاندار: خوزستان دچار هرج و مرج ترافیکی است

استاندار خوزستان گفت: اگر در ایجاد فرهنگ ترافیک تنها به دنبال خط​کشی کردن خیابان​ها و نصب چراغ راهنمایی و رانندگی باشیم، باید بدانیم که عمر این فرهنگ نیز تنها به اندازه زمانی است که رنگ خط​کشی​ها از بین برود یا چراغ راهنمایی و رانندگی خراب شود.

عبدالحسن مقتدایی در همایش ارتقا فرهنگ ترافیک که امروز (۱۹ بهمن ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: پس از برگزاری جلسات بسیار در زمینه فرهنگ ترافیک و با تاکید بر موضوع راه و جاده و مباحث ترافیکی، اکنون به جنبه نرم​افزاری و آموزش رسیده‌ایم.

وی با اشاره به شرایط خوزستان پس از دوران جنگ تحمیلی، گفت: خوزستان از جمله استان​هایی است که دچار هرج و مرج در بخش ترافیک است و این وضعیت، صدمات و لطمات قابل‌ملاحظه​ای به استان وارد کرده است. باید توجه داشت که دوران جنگ، شرایطی روحی و روانی بدی به ما القا کرد که موجب ناهنجاری‌هایی در بخش فرهنگ شد.

مقتدایی ادامه داد: اگر همه نسبت به حوادث رخ‌ داده در استان حساس باشیم، قطعا از وقوع بسیاری اتفاقات در آینده جلوگیری می​شود. اگر اتفاقی رخ دهد و حادثه رانندگی اتفاق بیفتد، همه ما در وقوع این حوادث دخیل هستیم و باید پاسخ​گو باشیم؛ هر چه‌قدر هم بیشتر تعلل کنیم در حوادث تلخ بیشتری دخیل خواهیم بود.

وی افزود: خوزستان از استان​هایی است که با تردد بیش از حد روبه‌رو است و به علت این میزان بالای تردد، صاحب فرهنگی شده که دچار آشفتگی است و باید چاره​ای برای آن پیدا کنیم. هر بخش استان خوزستان ساز ناموزن و ناهماهنگ خود را می​زند.

استاندار خوزستان با بیان این که در بخش فرهنگ ترافیک، آموزش مساله بسیار مهمی است گفت: بعضا تصمیم‌گیران در امور تخصصی؛ از کار تخصصی حوزه خود اطلاعی ندارند. برای حل این مشکل، باید آموزش​های تخصصی برای مسئولانی که جلسات تخصصی را اداره می‌کنند، ارایه شود.

وی ادامه داد: درصد قابل توجه​ای از مسئولان، از مسئولیت خود بی​اطلاع هستند. به طور مثال وقتی از جاده عبور می‌کنیم و مشکلی را می​بینیم، نمی​دانیم که در حوزه مسئولیت ما است یا می​بینیم و توجه نمی​کنیم و فکر نمی​کنیم که شاید این اتفاق برای خانواده خودمان نیز بیفتد. هر مسئولیتی را که می​پذیریم باید تخصص کافی و لازم را هم داشته باشیم و اگر مسئولی تخصص نداشته باشد، حقوق مردم را ضایع خواهد کرد.

مقتدایی با تاکید بر لزوم ارتقا فرهنگ ترافیک گفت: زمانی که احساس مسئولیت در مسئولان اجرایی ایجاد و تقویت شود، بقیه مسائل هم حل می​شوند. یعنی وقتی مسئله​ای به عنوان فرهنگ، نهادینه شود دیگر فرقی نمی​کند که حق خودش باشد یا حقوق دیگران و از آن دفاع می‌کند.

وی تصریح کرد: اولویت سال آینده در حوزه ترافیک، آموزش خواهد بود. در ۱۴ ماه گذشته، ۴۵ جلسه در استانداری خوزستان در زمینه ترافیک برگزار شده است.

https://hoorkhabar.ir/563534کپی شد!
104
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.