هفتمین جشنواره منطقه‌ای شعر گویشی «هُمدُرُنگ» برگزار می‌شود

فراخوان هفتمین جشنواره منطقه‌ای شعر گویشی همدرنگ به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان منتشر و بین ادارات شهرستان استان خوزستان و استان‌های زاگرس‌نشین منتشر شد.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی باغملک با بیان این خبر گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن شعرا و نویسندگان شهرستان باغملک در نظر دارد در سال «اقصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی » در راستای تأکیدات دولت تدبیر و امید مبنی بر ایجاد فضای شاد و نشاط‌آور همچنین حفظ و توسعه ارزش‌ها و فرهنگ‌های بومی و به منظور پاسداشت و تکریم شاعران حوزه شعر گویشی هفتمین همایش منطقه‌ای شعر گویشی هُمدُرُنگ را با حضور شاعران استان‌های ایلام، همدان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، بوشهر، لرستان، هرمزگان، اصفهان و خوزستان و همچنین شاعران لر زبان سایر استان‌ها برگزار کند.

احمدرضا زنگنه افزود: هفتمین جشنواره شعر گویشی همدرنگ در اسفند ماه سال جاری به مدت ۲ روز در باغملک برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این جشنواره در دو بخش ویژه شامل «اشعار آیینی» (وحدت، سجایا و فضایل اخلاقی پیامبر اکرم (ص)، مهدویت، انتظار و انقلاب اسلامی، بیداری اسلامی) و آداب، رسوم، سنن، فرهنگ و ارزش‌های زندگی ایلی و بخش آزاد برگزار می‌شود.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی باغملک در خصوص شرایط شرکت در همایش گفت: محدودیت سنی برای شرکت کنندگان وجود ندارد. آثار ارسالی باید با فونت نازنین ۱۴ در یک طرف برگ A4 تایپ شده و به همراه سی دی  Word و فایل صوتی به دبیرخانه همایش ارسال شوند.

زنگنه تصریح کرد: هر شاعر می‌تواند در هر بخش از همایش حداکثر پنج اثر ارسال کند. شرکت همزمان در هر ۲ بخش بلامانع است. آثار ارسالی ضمن این که باید قبلاً در هیچ  جشنواره مشابهی ارایه نشده باشند باید به همراه مشخصات، نشانی کامل پستی و تلفن تماس طبق فرم موجود در فراخوان به دبیرخانه همایش ارسال شوند.

وی اظهار داشت: مشاعره لری یکی از برنامه‌های جانبی این جشنواره است که در صورت در صورت آمادگی و استقبال شرکت‌کنندگان اجرا خواهد شد.

زنگنه یادآور شد: پس از داوری آثار از شاعران برگزیده برای خوانش شعر دعوت و در آیین پایانی از آنها تجلیل به عمل می‌آید و به کلیه شاعرانی که آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند لوح یادمان اهدا خواهد شد.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی باغملک آخرین مهلت ارسال اثر به جشنواره پایان بهمن ماه ۹۳ و زمان برگزاری همایش را اسفند ۹۳ اعلام کرد.

https://hoorkhabar.ir/563079کپی شد!
54
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.