پیشنهاد تولید برق از زمین‌ های لم‌یزرع خوزستان

مشاور معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: با توجه به وجود پتانسیل و ظرفیت خدادادی خوزستان در زمینه انرژی خورشیدی، مرکز تحقیقاتی در این حوزه در دانشگاه شهیدچمران تاسیس شود.

دکتر برات قبادیان در نشست با هیئت‌رئیسه، مدیران مراکز تحقیقاتی و اساتید فعال پژوهشگر که امروز(۹بهمن‌ماه) در دانشگاه شهیدچمران اهواز برگزار شد، اظهارداشت: پتانسیل‌های خدادادی در خوزستان وجود دارد که بی‌نظیر و منحصربه‌فرد است اما در دانشگاه‌ها اصلا به آن‌ها پرداخته نمی‌شود. اگر در ۲۰ درصد بیابان‌های لم‌یزرع خوزستان با به‌کارگیری سلول‌های خورشیدی، برق تولید شود می‌توان برق استان و کشور را تامین کرد.

وی تصریح کرد: در صورت تاسیس چنین مرکز تحقیقاتی، می‌توان به کل جنوب کشور در بخش استفاده از انرژی خورشیدی خدمات ارائه داد.

قبادیان از تشکیل تیم مشاوره با حضور تمام معاونان پژوهشی و فناوری بعد از انقلاب و بزرگان این حوزه خبر داد و گفت: در این کارگروه، برنامه‌های راهبردی با در نظر گرفتن اسناد بالادستی مانند سند جامع علمی کشور، سیاست‌های کلی نظام در بخش علم و فناوری، برنامه‌های توسعه و اسناد قانونی مجلس در حال بحث و تدوین است که هیئت امنای دانشگاه‌ها این برنامه‌های راهبردی را ابلاغ خواهند کرد و مبنای ارزشیابی و رتبه‌بندی دانشگاه‌ها بر اساس آن خواهد بود.

 مشاور معاون پژوهش وزارت علوم، بر ضرورت توجه به دانشگاه کارآفرین و راه‌اندازی رشته‌های تقاضا محور تاکید کرد و یادآور شد: در حال حاضر ۵ میلیون دانشجو در کشور مشغول تحصیل هستند درحالی‌که دولت نمی‌تواند سالی یک میلیون شغل برای فارغ‌التحصیلان ایجاد کند که اگر  این نگرش عوض نشود وضعیت آینده وحشتناک و بسیاری از دانشگاه‌ها حذف می‌شوند.

https://hoorkhabar.ir/562767کپی شد!
93
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.